به گزارش ایرنا حجت الاسلام قدرت هاشم نیا روز جمعه در مراسم جشن گلریزان که بمناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در شهر الوان بخش شاوور شهرستان شوش برگزار شد افزود:13 هزار و 700 زندانی در زندان های استان خوزستان در حبس هستند که از این مجموع، 300 زندانی به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند.
هاشم نیا افزود:برای آزادی این زندانیان بیش از 200 میلیارد ریال نیاز است.
وی گفت:در سال گذشته به همت خیرین 300 زندانی غیر عمد از زندان های استان خوزستان آزاد شدند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر چشمان خانواده های این زندانیان به دستان خیران و نیکوکاران استان دوخته شده تا آنان بار دیگر نشاط را برایشان به همراه بیاورند.
بخشدار شاوور نیز گفت:گره گشایی از کار هم نوعان با قصد و نیت خالص به هر قدر و اندازه که باشد باعث قرب و رضایت الهی خواهد شد.
عباس پورعاطف با قدر دانی از حضور خیرین در مراسم گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد بخش شاوور خاطر نشان کرد؛ اجر وپاداش رفع گرفتاری مومنان بالاتر از بسیاری عبادات مستحب است.
همچنین رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور گفت:هدف از برگزاری این مراسم کمک به آزادی زندانیایی است که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند.
مجید افراخته افزود: از زندانیایی که درحال حاضر در زندان به سر می برند تعدادی از آنها غیر عمد هستند که بدلیل تصادف، دیه، مهریه ومالی گرفتار بند زندان شده اند.
وی اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز با کمک خیرین بتوانیم شاهد آزادی این زندانیان وبازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان باشیم.
وی با بیان اینکه کمک به این نوع زندانیان نباید فقط به یک جشن اکتفا شود گفت:خوشبختانه درطول سال گذشته کمکهای خوبی جهت آزاد سازی زندانیان از سوی مردم خیر شهرستان شوش صورت گرفت که باید تشکر کرد.
افراخته گفت: در این جشن مبلغ 312میلیون ریال جمع آوری شد که برای آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد در بخش شاوور هزینه خواهد شد ضمن اینکه برای آزادی این چهار نفر که سه مرد و یک زن هستند بیش از 2 میلیارد ریال نیاز است.
محمد سعید سخاوت رئیس زندان دزفول نیز گفت:در زندان دزفول در شمال خوزستان 81 زندانی غیر عمد بسر می برند که بین 24 سال تا 79 سال سن دارند و بدهی آنها حدود 50 میلیارد ریال است.
وی گفت: در سال 95 باکمک ستاد دیه استان بیش از 24 میلیارد ریال از محکومیت مالی زندانیان را توانستیم پرداخت کنیم و 46 نفر آزاد شدند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.