به گزارش ایرنا، مدیرکل شیلات هرمزگان روز شنبه در حاشیه آغاز اجرای این طرح در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح را بازسازی ذخایر آبزیان و پیشگیری از صید غیرمجاز، تخم ریزی آبزیان بارور و آماده شدن صیادان برای صید میگو اعلام کرد.
پرویز محبی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده اجرای این طرح از یکم تا دهم مهرماه در تمام صیدگاه های استان ادامه دارد و در این مدت هرگونه فعالیت صید و صیادی ممنوع و با صیادان متخلف توسط کمیسیون صیادی و شناورهای غیر مجاز توسط دستگاه های قضایی ذیصلاح به صورت جدی برخورد می گردد.
وی از ایجاد فرصت رشد برای آبزیان نابالغ تا رسیدن به اندازه اقتصادی، ایجاد فرصت تنفس و انجام تعمیرات تور، شناورها و همچنین ادوات صیادی و رفع نواقص شناورها به عنوان دیگر اهداف اجرای این طرح نام برد.
اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.
فصل صید میگو در هرمزگان هرساله از اواسط مهر آغاز می شود و به مدت 40 روز ادامه دارد.
هرمزگان با صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را در اختیار دارد.
طبق آمار شیلات هرمزگان، در حال حاضر بیش از پنج هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی استان صید می ‌کنند و این در حالی که تعداد قایق ‌های صیادی مجاز در این استان 4 هزار و 300 فروند است.
45 نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی استان هرمزگان فعالیت می ‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها باید این تعداد سه برابر شود.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.