دکتر سید حسین داودی عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی غرب هرمزگان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سلامت مادر و کودک از جمله شاخص های مهم سلامت است و وزارت بهداشت نیز حساسیت و نظارت خاصی بر این مساله دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا اساس کار دانشگاه در ابتدا شناسایی خانواده هایی است که تصمیم به فرزندآوری دارند و در تلاش هستیم که این بانوان از سه ماه قبل از بارداری، شناسایی و تحت پوشش مراقبت های لازم توسط بهورز و مامای مستقر قرار گیرند.
دکتر داودی با بیان این که صدور کارت شناسایی سلامت نیز در همین راستا در دست انجام است، گفت: صدور کارت های شناسایی در سه رنگ مختلف که رنگ سبز نشانگر سلامتی کامل، رنگ زرد نشانه نیاز به مراقبت و رنگ قرمز نشانه وضعیت پرخطر مادر باردار است، انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: صدور این کارت ها به مراقبان کمک می کند ضمن داشتن آمار دقیق تر و دسته بندی پرونده ها ، مراحل رسیدگی را با سرعت بیشتری انجام دهند.
غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است که بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 230 کیلومتری و پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
هم اکنون 134 خانه بهداشت در غرب هرمزگان مشغول به ارایه خدمات به مردم هستند.
7198/7408
تنظیم کننده: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.