به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 12 سایت آب شیرین با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: تا سه سال آینده آب اشامیدنی 50 درصد روستاهای استان با بهره گیری از آب شیرین کن تامین خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به در دست ساخت بودن 32 مجتمع آبرسانی در هرمزگان، گفت: با ساخت این مجتمع‌های آبرسانی 500 روستا در هرمزگان از نعمت آب آشامیدمی سالم بهره مند می‌شوند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به مناطق محروم گفت: سال گذشته یکصد میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای محروم این استان توسط دولت تدبیر وامید هزینه شد که بیش از چهار برابر سال های گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان یاد آورشد: با اقدام های انجام شده و اجرای پروژه های آبرسانی، تعداد روستاهای آبرسانی با تانکر از ٤٠٠ روستا به کمتر از ١٠٠روستا رسیده است.
حمزه پور گفت: امیدواریم با نگاه و توجه ویژه ای که در برنامه ششم توسعه به ابرسانی روستایی شده بتوانیم استان هرمزگان را در بخش روستایی به منطقه پایدار تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: متوسط نرخ روستا نشینی استان 50 درصد است که 21 درصد بالاتر از رقم متناظر ملی است و شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب فقط 72درصد است.
تعداد کل روستاهای استان هرمزگان یک هزارو730روستا، تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یک هزارو 245روستا، تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت1030روستا است که 375 حلقه چاه، 54 دهنه چشمه، یک رشته قنات، 18 سایت آب شیرین کن و سایر انشعابات آب روستایی استان را تامین می کنند.
7198/ 2094
تنظیم کننده: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.