به گزارش خبرنگار ایرنا ، جاسم جادری روز یکشنبه در در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اولویت کار تمامی دستگاه‌ها باید اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت موسسات، نسبت به راه اندازی مشاغل خرد و خانگی گام برداریم.
وی اختصاص یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مشاغل روستایی در سطح کشور را رقم بسیار خوبی برشمرد و بیان داشت: مدیران استان باید تلاش کنند سهم خوبی از این اعتبارات به هرمزگان اختصاص یابد.
جادری خواستار فعالیت صادرات‌گرا شد و خاطرنشان کرد: این ظرفیت در هرمزگان وجود دارد و بسته‌بندی مناسب محصولات تولیدی استان باید مورد توجه قرار گیرد، تا بتوانیم آن را صادر کنیم.
وی حلقه مفقوده میان صنایع بزرگ و درآمد مردم را ایجاد صنایع وابسته به صنایع بزرگ در هرمزگان دانست و افزود: صنایع متوسط و خدمات فنی و مهندسی یکی از حلقه‌های مفقوده استان هرمزگان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر صنایع بزرگ موجود در استان برای ساختن یک قطعه باید به استان‌های دیگر مراجعه کنند و بسیاری از صنایع بزرگ استان نیاز به خدمات فنی و مهندسی پایین دست دارند که می توان با ایجاد این صنایع در مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی شغل ایجاد کرد.
جادری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های متولی باید شرایط لازم را برای راه اندازی بنگاه‌های خرد و کوچک تسهیل کنند، اظهار داشت: بانک‌های عامل در این راستا کمک کنند و در پرداخت تسهیلات همراهی و از تسهیلات موجود اطلاع‌رسانی کنند تا جوانان وارد بازار کار شوند .
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.