به گزارش عصر شنبه ایرنا، جاسم جادری با صدور پیامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم به همه مسلمانان، اظهار داشت: نا امید شدن کافران، کامل شدن دین اسلام و اتمام نعمت از خصوصیات مهم عید غدیرخم است.
وی با بیان اینکه واقعه غدیرخم بزرگترین رویداد تاریخی جهان اسلام پس از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است، عنوان کرد: پیامبر اسلام در روز غدیر فرمود هرکس من مولای او هستم از این پس علی (ع) مولا و مقتدای اوست.
جادری با تاکید بر این که باید با واقعه غدیر آشنا شده و آن را درک کنیم، اظهار داشت: واقعه غدیر ریشه قرآنی دارد و براساس فرمان الهی است چون رسالت پیامبر (ص) بدون ولایت تکمیل نمی شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: غدیر به ما می آموزد حکومت ولایت الهی را که در آن بهترین مخلوقات روی زمین زمام امور را در دست می گیرند، بپذیریم.
غدیریر خم نام ناحیه‌ ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجة الوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. 18 ذی‌الحجه، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.
حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.