به گزارش ایرنا، فرمانده ناوگروه چهل و هفتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین استقبال از بازگشت این ناوگروه اظهار داشت: ناوگروه چهل و هفتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی رزمی جمهوری اسلامی ایران بوشهر به استعداد 253 نفر در تاریخ 27 خرداد امسال به ماموریت اعزام شد.
ناخدا یکم عرشه ستاد جعفر تذکر ادامه داد: این ناوگروه پس از 76 روز دریانوردی و طی مسافت هشت هزار و 500 مایل دریایی به کشور بازگشت و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.
فرمانده ناوگروه چهل و هفتم ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: در این مدت 18 فروند واحد نظامی منطقه ای و فرا منطقه ای ، 623 فروند شناور و هواپیمایی نظامی منطقه ای و فرامنطقه ای شناسایی ، 52 کشتی تجاری و نفت کش مانیتورینگ و یک هزار و 851 فروند واحد غیر نظامی در خلیج عدن انجام شد.
وی اضافه کرد: شرایط دریا با توجه به فعالیت مونسون مواج بود و دریانوردی در شرایط دشوار آب و هوایی انجام شد.
ناخدا یکم عرشه ستاد جعفر تذکر ابراز داشت: این ناوگروه که یکی از اهداف آن ابلاغ پیام صلح و دوستی به سایر کشورها بود در مدت ماموریت خود از بندر سلاله کشور عمان بازدید کرد.
همزمان با بازگشت ناوگروه چهل و هفتم از ماموریت شمال اقیانوس هند و آب های آزاد و دوردست، ناوگروه چهل هشتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی لاوان به ماموریت آب های آزاد اعزام شد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.