به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادستانی کل کشور، سعید اسدی روز با اعلام این خبر اظهار داشت: مواد مخدر کشف شده شامل یک هزار و 610 کیلوگرم تریاک، 20 کیلوگرم شیشه و یکصد کیلوگرم حشیش است.
وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان، مواد مخدر را با قایق های تندرو و به صورت مسلحانه از جنوب شرق کشور و از مسیر آب های آزاد و بین المللی وارد حوزه استحفاظی شهرستان بندرعباس کرده و در ساحل روستای گچین تخلیه و ذخیره کرده بودند.
اسدی تصریح کرد: پس از اطلاع از وجود این محموله مواد مخدر، با هماهنگی و دستور قضایی ماموران مبارزه با مواد مخدر استان وارد عمل شدند و پس از درگیری با قاچاقچیان موفق به دستگیری آنان و کشف و ضبط مواد مخدر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس اظهار کرد: در این ارتباط هشت نفر دستگیر و چهار دستگاه خودرو، یک فروند قایق و یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه مقادیری فشنگ کشف و توقیف شد.
از ابتدای امسال تاکنون حدود 27 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان کشف شده است.
استان هرمزگان در حالی حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی در کنار خلیج نیلگون فارس دارد که سوداگران مرگ برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
به گزارش ایرنا، هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7198/
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.