کاپیتان محمد تقی جدیدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص تجهیز ناوگان هوایی کیش ایر با اعلام این خبر افزود : با توافقی که با شرکت بوئینگ انجام شده قرار است 10 فروند هواپیما نیز در سال آینده خریداری شود .
وی تصریح کرد : به دلیل اینکه خرید از این شرکت ها از تمامی دنیا انجام می شود خرید و دریافت هواپیما از کارخانه زمان بر است و مراحل تحویل طولانی خواهد بود .
مدیرعامل کیش ایر افزود: به دنبال این هستیم تا پایان سال جاری 6 فروند هواپیمای نو ایرباس را به ناوگان هوایی کیش ایر افزوده شود.
کاپیتان جدیدی اظهار کرد: با توجه به الگوی تعریف شده و عرف سازمانی، از سوی هواپیمایی کشوری خطوط هوایی کیش ایر از نظر ارائه خدمات در جایگاه خوبی دارد.
مدیرعامل کیش ایر و مدرس منتخب هواپیمایی کشوری در مدل MD افزود : کیش ایر نسبت به سایر خطوط پروازی در هواپیمای MD بهترین شرایط را دارد.
وی تصریح کرد: تمامی موتورهای هواپیماهای کشور دوباره یافت هستند و یک مرحله تعمیرات اساسی بر روی آنها انجام شده است که متخصصان پس از تعمیرات، عمر و تعداد پروازهای این موتورها را تعیین می کنند و این موتورها می توانند چند پرواز داشته باشند.
کاپیتان جدیدی در مورد قیمت موتور هواپیما نیز گفت : در موتورها هر چه تعداد سایکل (تعداد پرواز) بالاتر باشد قیمت آن نیز نسبت به آن افزایش خواهد داشت.
وی افزود: قیمت یک موتور مناسب هواپیمای MD حدود 800 هزار دلار است اما ما با نصف این قیمت از موتورهایی که قابل بازیافت هستند استفاده می کنیم.
کاپیتان جدیدی در ادامه با بیان اینکه بیشترین بهره برداری ما از موتورهایی است که قابلیت پرواز دارند یادآور شد : در مدت یک سال و نیم گذشته تنها یک هواپیما با تعداد پرواز بالا دچار مشکل شده است که به طور کامل از بین رفت اما موتورهایی که از رده خارج شده اند، بیشترین استفاده پروازی از آنان شده و آخرین سایکل های خود را طی کرده اند .
وی افزود: با تدابیر انجام شده، موتورهای جایگزین خریداری شده اند و در زمانی که یک موتور از رده خارج می شود به سرعت با جایگزین تعویض می شود.
کاپیتان جدیدی با تاکید بر اینکه مشکلات در هواپیماها قابل پیش بینی نیست اظهار کرد: ممکن است اتفاقی رخ دهد اما مهم مدیریت بحران است که بتوان به سرعت تصمیم گیری و آن را مهار کرد.
وی در مورد افزایش تاخیر پروازها و گلایه مسافران نیز گفت: هیچ خطوط پروازی نمی خواهد که تاخیری در پروازهایش وجود داشته باشد و مسافران ناراحت شوند اما با توجه به شرایط تجهیزات، رفع نقص و جایگزینی هواپیما زمانبر خواهد بود.
کاپیتان جدیدی به ایرنا گفت : در شرایط خاص که هواپیما نیاز به تعمیر دارد از اختیار ما خارج است، باید رفع نقص صورت بگیرد تا هواپیما بتواند ایمن پرواز کند ، سلامت جان مسافران برای ما بسیار مهم است .
وی با بیان اینکه تمام هدف ما ارائه خدمات خوب به مسافران با کمترین تاخیر است از رفتار برخی مسافران درهنگام افزایش ساعات تاخیر انتقاد کرد و افزود: رفتار برخی از مسافران دور از انتظار است.
وی در خصوص اضافه شدن هواپیما به ناوگان هوایی و تاثیر آن در کاهش تاخیر پروازها گفت: با مدیریت صحیح می توان این تاخیرها را به حداقل رساند، تلاش ما این است تاخیرهای پروازی را تا حد ممکن کاهش دهیم.
کاپیتان جدید افزود : یک شرکت هواپیمایی ممکن است نتواند از نظرسورتی پرواز به اندازه دیگر شرکت ها پرواز داشته باشد اما تلاش می کند تا در راستای تکریم مسافر، انجام پرواز به موقع و ارائه پذیرایی مناسب موفق عمل کند.
شرکت هواپیمایی کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و در شرایط کنونی مجهز به 14 فروند هواپیما (2 فروند ایرباس 320، 2 فروند ایرباس 321 ، هفت فروند هواپیمای MD و سه فروند هواپیمای فوکر100 ) است.
هواپیمای مسافر بری ایرباس A321-211 جوان ترین هواپیمای ناوگان فعال کشور با عمر 9.9 با رجیستری UR- CPH است که به ناوگان هوایی کیش ایر پیوسته است و این هواپیما با 170 صندلی قادر است حدود شش ساعت پرواز کند.
1630*1641
خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.