به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری شامگاه چهارشنبه در چهارمین نشست شورای هماهنگی روابط خارجی هرمزگان اظهار داشت: پروازهای این خط هوایی توسط هواپیمایی کیش ایر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و هر هفته یک پرواز میان بندرعباس و مسقط انجام می شود.
وی با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی کشور عمان به هرمزگان ، افزود: در قالب این هیات تعدادی از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی عمان روز 18 مرداد ماه جهت بازدید از توانمندی های هرمزگان به جاسک سفر می کنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز خط کشتیرانی میان بندرعباس و بندرخصب عمان راه اندازی شده بود و این اقدامات به توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران کمک می کند.
کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.