به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، دوشنبه شب در نشست کارگروه ملی زیارت که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: در کارگروه زیارت استان در جلسات متعددی موانع و مشکلات زیارت مطلوب و راهکارهای برطرف کردن مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است.
وی، مشکلات در زمینه امور زیربنایی، اقامتی و رفاهی، حمل و نقل، سیاسی و امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، تبلیغات و اطلاع رسانی را از جمله مواردی دانست که مورد بررسی قرار گرفته و راهکار و تدابیری برای رفع آنها در نظر گرفته شده است.
رشیدیان با بیان اینکه مشهد از شهرهای مهم زیارتی است که تبدیل آن به کانون تولید و ترویج معارف اسلامی از امور مهم در این زمینه است، اظهار کرد: باید از فرصت مشهد 2017 استفاده کنیم تا با بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت تولید، نهادهایی برای تعاملات فرهنگی ایجاد شود.
وی با اشاره به طرحهای مختلفی که برای رفاه زائران در نظر گرفته شده است گفت: طرح مبدا تا مبدا یکی از این طرح ها است که در قالب آن پارسال 10 هزار نفر پذیرش شدند و امسال تا کنون 25 هزار نفر وارد مشهد شده اند و گام بعدی سفرهای بین استانی در قم، فارس و خراسان رضوی برای زائران است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با طرح مبدا به مبدا بازنشستگان، دانشجویان، زوج های جوان، روستاییان سازماندهی و از تخفیف های زیادی بهره مند می شوند.
رشیدیان در خصوص زائران خارجی بخصوص پاکستانی ها گفت: سالانه 90 هزار نفر از زائران و علاقه مندان به اهل بیت(ع) از این کشور به مشهد می آیند که با سختی های زیادی در طول مسیر دست و پنجه نرم می کنند و لازم است تدابیری برای آسان کردن سفر بر آنها در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: شیعیان زیادی در پاکستان زندگی می کنند که با تعبیه امکانات رفاهی لازم می توان سفر معنوی آنها را به ایران مهیا کرد.
در کارگروه ملی زیارت که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در استانداری خراسان رضوی برگزار شد مسئولان اجرایی خراسان رضوی، استاندار فارس و شماری از مسئولان استانداری قم حضور داشتند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/7505/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.