علی اکبر وحیدی دوشنبه درگفت و گو با ایرنا به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان(26تیر) افزود: یکی ازکارهای دفتر شورای نگهبان در ایامی غیر از انتخابات، زنده و به روز نگه داشتن شبکه عوامل نظارتی است که برای تحقق این هدف، سالانه چندین نشست و همایش برگزار می گردد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی قوانین انتخاباتی اظهار داشت:برگزاری همزمان انتخابات شوراها و رییس جمهوری یکی از مواردیست که باید اصلاح شود.
به گفته این مسئول نظارتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اگر کاندیدایی تخلف کند، تا بعد از برگزاری انتخابات امکان احضار، بازداشت و جلب وی وجود ندارد که این مورد نیز باید اصلاح شود.
وحیدی ادامه داد: اگر کاندیدای متخلف در انتخابات رای نیاورد که به طور معمول دیگر تخلفات وی پیگیری نمی شود و اگر هم رای بیاورد باز هم به خاطر راهیابی به مجلس و موقعیت سیاسی جدیدش امکان برخورد با وی وجود ندارد.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان اضافه کرد:در چنین شرایطی این نتیجه حاصل می شود که در هر صورت با تخلفات برخورد نمی شود و کاندیداها خود را مجاز به هر کاری می دانند.
وی همچنین با اشاره به برخی مسائل انتخاباتی هرمزگان اظهار داشت:هزینه های میلیاردی از سوی کاندیداها برای انتخابات در کشور اندک است اما در هرمزگان این موضوع به عنوان یک آفت وجود دارد که حاصل زد و بند کانون های قدرت و ثروت است.
وحیدی بودجه ناکافی برگزاری انتخابات را یکی دیگر از مشکلات این استان و نشانه مظلومیت هرمزگان معرفی کرد.
2094 /6048
خبرنگار :هومن محمدکرمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.