به گزارش ایرنا دوشنبه علیرضا درویش نژاد جشنواره شعر رضوی افزود: در سال جاری با توجه به ظرفیت های فرهنگی موجود رویدادهایی برای هرشهرستان در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده که به ‌عنوان یک نشان فرهنگی به یادگار بماند و در تقویم ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شود.
وی ادامه داد: شهرستان میناب به لحاظ موقعیت فرهنگی و مذهبی خاص خود و برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی مرتبط با امام رضا (ع) نظیر جشنواره آسمان هشتم در کردر رضوی ، میزبانی سه دوره جشنواره سرود رضوی روستاهای کشور ، جشنواره فرهنگی کریمه آل الله در دهه کرامت و روز دختر در روستای باغ گلان جشنواره شعر رضوی نیز در تقویم برنامه های این شهرستان گنجانده شده است .
امام ‌جمعه میناب گفت: شعر در سالیان گذشته همانند رسانه‌های امروزی بوده و در ترویج اسلام نقش بسیاری داشته است.
حجت‌الاسلام میرزا محمدحسین معتمدی فر، قضاوت و داوری در خصوص شعر را امری بسیارسخت عنوان کرد وافزود: خداوند را شاکرم که در جمع صاحبان فکر و اندیشه و بیان حاضرشده‌ام.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب هم گفت: نشر و گسترش معارف الهی و فرهنگ اهل ‌بیت(ع) نقش اساسی درمصون ‌سازی جامعه در برابر آسیب‌ها و چالش‌ها دارد و ما باید برای حرکت در این مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
رضا اوژند افزود:وجود امام رضا (ع) و بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان نعمتی بزرگ برای ایرانیان است و در زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم به ‌ویژه قشر جوان و نوجوان با ابعاد وجودی و سیره و روش امام رضا (ع) می‌بایست از هنر و ظرفیت‌های فرهنگی نهایت بهره را برد.
وی با اشاره به برگزاری همایش شب ‌شعر رضوی به ‌صورت استانی و به میزبانی شهرستان میناب، بیان کرد: این برنامه با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.
این مقام مسئول افزود: از میان ٦٠ اثر ارسالی به دبیرخانه شب ‌شعر رضوی، اعضای هیات‌علمی انجمن شعر و ادب میناب تعداد ٢٠ اثر را برای خوانش در شب ‌شعر انتخاب کردند.
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی**انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.