به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در دیدار رئیس کل دادگستری هرمزگان و مسئولان قضایی استان که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار داشت: بازشناسی جایگاه و وظایف دستگاه قضایی به اقشار مختلف مردم راهکار مؤثر در ارتقاء شاخص امنیت عمومی می باشد.
امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: ضرورت دارد شهروندان فصل خصومت و منازعات و دعاوی را تنها از طریق دستگاه قضایی مطالبه نمایند و با پرهیز از تضعیف جایگاه دستگاه قضایی و خودداری از توجه به شایعات و اتهامات بی اساس علیه این رکن اساسی از نظام، این موضوع را تکلیف شرعی و قانونی خود بدانند.
آیت الله نعیم آبادی یادآور شد: منصب قضاوت از مناصب جلیله ای است که از طرف خدای متعال، برای پیغمبر (ص ) و از طرف او برای ائمه معصومین(ع) و از طرف آنان برای فقیه جامع الشرایط ثابت است و قاضی در جایگاه والایی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: تسریع در روند رسیدگی ها و اجرای احکام عاملی مهم و قابل توجه در دستیابی به نتیجه ای مطلوب در عملکرد و ارتقاء شاخص رضایتمندی مردم از مجموعه دستگاه قضایی می باشد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد:رسیدگی به مطالبات مردم و توجه به انتقادات و تذکرات دلسوزان و همچنین تلاش برای پیشرفت روز افزون در مجموعه دستگاه قضایی ضامن تحقق جایگاه حقیقی مجموعه قوه قضائیه به عنوان قویترین رکن نظام اسلامی است.
در شامگاه 7 تیر سال 1360 آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور که در آن زمان بلند پایه ‌ترین مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد در حادثه بمب ‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق در حین سخنرانی به شهادت رسید.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، شورای فرهنگ عمومی کشور هفته اوّل تیرماه را بعنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.