به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی پالایشگاه بندرعباس، هاشم نامور پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس در راستای کاهش حداکثری میزان نفت کوره تولیدی پالایشگاه و تولید فرآورده های با ارزش افزوده بالاتر با هدف تولید فرآورده مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی اروپا و سازگار با محیط زیست، توان رقابت در بازارهای داخلی و جهانی و افزایش سودآوری در دست اجرا است.
وی افزود: به منظور اجرای این طرح نشست هایی با شرکت های متعدد خارجی از جمله شرکتهای KBCوUOP انگلیس، شرکت فرانسوی Marubeni و Axens و شرکت¬های ژاپنی Chiyoda، Mitsui و JGC، شرکت کره ای دایلیم و شرکت هلندی Shell در محل شرکت پالایش نفت بندرعباس و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور برگزار شد که در نهایت تفاهم نامه ای با کنسرسیوم شرکت-های ژاپنی Mitsui و Chiyoda و شرکت دایلیم کره، جهت انجام مطالعات امکانسنجی و انتخاب بهترین الگوی پالایشی برای احداث واحدهای ارتقاء کیفیت محصولات سنگین (Upgrading)امضا شد.
نامور تصریح کرد: در این زمینه مطالعات امکان سنجی طرح با بررسی همه جانبه شرایط، ظرفیت و فرصتهای بهبود موجود در پالایشگاه، مطالعه جامع واحد های پالایشی جدید در چارچوب تکنولوژی مدرن و بروز برای تولید محصول براساس استانداردEURO 05 و کاهش سوخت و ضایعات پالایشگاه و استفاده حداکثری از راندمان حرارتی انجام شده است.
وی بیان داشت: با توجه به وجود الگوهای پالایشی مختلف، تکنولوژی فنی پیچیده و متنوع واحدهای فرآیندی جدید، شرایط بازارهای داخلی و خارجی، تأثیرات مسایل سیاسی و اجتماعی بر این بازارها و هزینه بالای احداث هر کدام از الگوهای پالایشی، انتخاب هر الگو به لحاظ فنی و مالی دارای ظرایف و پیچیدگی هایی است که نیاز به تجربه و دانش ویژه دارد، بنابراین استفاده از خدمات شرکت سوم جهت مشاوره مدیریت طرح (PMC) در ادامه فعالیتها ضروری است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: بر اساس این قرارداد، مشاور مدیریت طرح وظایف و مسئولیتهای کارفرما از قبیل بررسی، تایید، مدیریت، کنترل و هماهنگی پروژه برای نظارت بر طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس را بر عهده دارد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی ، 18 درصد از انرژی کشور را تامین می کند.
پالایشگاه نفت بندرعباس در 23 کیلومتری غرب این شهر واقع شده و به عنوان سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.