عبدالحمید حمزه پور پنجشنبه در جریان بازدید از بندر کرگان به ایرنا اظهار داشت : شهرستان میناب دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می‌شود که بر اساس آمار سرشماری جمعیتی افزون ‌بر 168 هزار و 38 نفر در 252 روستای این شهرستان ساکن هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت روستایی این شهرستان موضوع تأمین آب آشامیدنی این روستاها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه توسعه همواره موردتوجه مسئولان بوده است.
وی خاطر نشان کرد : به علت خشک‌سالی‌های سالهای اخیر همچنین برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی که مهم‌ترین منبع تأمین آب استان است بسیاری از چاه‌ها در کل استان ازجمله شهرستان میناب با افت شدید آب مواجه شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان افزود : مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای مقابله با این چالش بزرگ استانی است.
حمزه پور یاد آور شد: استفاده از آب‌های نامتعارف و شور با احداث آبشیرینکن ها یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود است که در حال حاضر در شهرستان میناب تعداد یک سایت آب شیرین کن با ظرفیت سه هزار مترمکعب در بندر کرگان در دست اجرا است.
وی با تأکید بر مجتمع‌های آبرسانی تصریح کرد: با تأمین اعتبارات در راستای اتمام مجتمع‌های آبرسانی در این شهرستان و کل استان که یکی از اولویت‌های این شرکت است بخش اعظمی از مشکلات کمبود آب مرتفع می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان یادآور شد:10 مجتمع آبرسانی در میناب در دست اجراست که با توجه به‌پیش بینی اعتبارات در سال جاری این مجتمع‌ها تکمیل و بهره‌برداری آن‌ها تسریع خواهد شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب اظهار کرد: تخصیص اعتبارات در راستای آبرسانی به روستای شهرستان میناب نسبت به سال‌های گذشته انقدر مناسب بوده که در حال حاضر بسیاری از دغدغه‌ها نسبت به کم‌آبی کم شده است.
اوذر مهدی نخعی اظهار امیدواری کرد در سال جدید با تکمیل پروژه‌ها و مجتمع‌های آبی در این شهرستان به منطقه پایدار آبی تبدیل شویم.
شهرستان میناب با 300 هزارنفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد .
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی **انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.