به گزارش ایرنا، 'علی آکتوپراک' روز چهارشنبه درجریان بازدید از بخش های مختلف بندرتجاری بندرلنگه هرمزگان افزود: با صادرات کالا از این طریق فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه آغاز می شود.
وی با تاکید بر توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه ها بویژه در بخش صادرات مواد معدنی اظهار امیدواری کرد: پس از آماده شدن شرایط لازم بتوانیم از طریق مرز دریایی بندرلنگه صادرات مواد معدنی به کشور کویت انجام دهیم.
معاون دریایی و بندری بندرلنگه نیز در نشست مشترک با مدیر بندر خصوصی چاناکاله ترکیه و شریک تجاری وی، اظهار داشت: بندرلنگه از دیرباز با کشورهای حوزه خلیج فارس مراودات دریایی داشته است.
حمید زنگانه افزود: با توجه به نزدیکی بندرلنگه به صنایع انرژی بر جنوب کشور و وجود معادن معدنی در این منطقه، ظرفیت های خوبی برای افزایش همکاری در تمام زمینه ها بویژه صادرات مواد معدنی وجود دارد.
وی بیان داشت: در بخش های مختلف اقتصادی 2 کشور مشترکات فراوانی وجود دارد و امیدواریم تعاملات تجاری بین 2 کشور در زمینه حمل و نقل دریایی افزایش یابد.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه با چهار بندر زیرمجموعه به نامهای آفتاب، چارک، لاوان و سیری در 180کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
آمار شرکت های تخلیه و بارگیری فعال در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه حدود 10 شرکت اعلام شده است.
این مدیریت با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری در غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر به مقصد تعدادی از جزایر این استان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز برعهده دارد.
7195/6048/ 6075
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.