'باسکول یکی از ابزار توزین است که برای وزن کشی موادی که از حجم سنگینی برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرد .
این دستگاه به گونه ای همان ترازوی دیجیتال در ابعاد بزرگتر می باشد که به طور معمول در فروشگاه ها و کارخانجات صنعتی و بنادر برای وزن کردن کالاها مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی افزود: نصب باسکول در راستای نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع محرومیت زدایی در مناطق و بنادر کمتر توسعه یافته و رونق بخشی به بندر تیاب و ارتقای سطح آن از ملوانی به تجاری صورت گرفته است.
وی بیان داشت: باتوجه به تاکید مسئولان کشور برای رونق بخشی به سواحل مکران و همچنین درخواست های مردم و مقامات محلی برای ارتقاء جایگاه بندر تیاب، برنامه های لایروبی، ساخت انبار سرپوشیده، تعمیر اسکله ها و نصب باسکول در بندر تیاب برنامه ریزی و اجرایی شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارکرد: بندر تیاب به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که سابقه تجارت دریایی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را در کارنامه خود دارد و با نصب این باسکول و اقدامات دیگر، بخشی از زیرساخت ها برای ارتقای سطح تبادلات تجاری در این بندر از ملوانی و ته لنجی به تجاری فراهم شده است.
محسنی گفت: علاوه بر کارکردهای تجاری، این بندر ظرفیت های زیادی برای رونق بخشی به گردشگری دریایی و جذب توریست در شرق استان هرمزگان نیز دارد.
ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﯿﺎﺏ ﻣﻬﻤ ﺘﺮﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﻨﺎﺏ در شرق استان هرمزگان ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﻣﻬﻢ ﺧﻄﻪ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﯾﺮﺍﻥ بوده است.
ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ، ﻃﺮﺡ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺑﻨﺪﺭ ﻣﺪﺭﻥ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه از ﺳﺎﻝ 90 ﺑﺎ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭﮐﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮفته است.
بندرتیاب از توابع بخش مرکزی میناب با چهار هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری شهر میناب قرار دارد و ماهانه 20 لنج در خور تیاب رفت و آمد می کنند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.