یحیی بازیاری زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خادم یک طرح ملی است و پنج هزار و 300 خانواده در هرمزگان آموزش آگاهی ‌بخش سرپایی را در مراجعه داوطلبان جمعیت هلال احمر به درب منازل فرا می گیرند.
وی ادامه داد: این آموزش ها در 12 گام و نکته مانند آشنایی با کیف اضطراریی ، کپسول ‌های اطفاء حریق، داشتن نقشه، توافق و تمرین خانوادگی برای شرایط اضطراری ارائه می شود.
وی اضافه کرد: پس از اتمام طرح با ارزیابی ثانویه میزان رشد آمادگی خانواده های مشمول محاسبه و به خود آنان و مراجع ذیصلاح پیش ‌بینی شده اعلام می‌شود.
معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به رشد و ارتقاء میانگین آمادگی خانواده‌ ها است.
بازیاری زاده اشاره کرد: طرح ماه شهر برای استفاده از ظرفیت ادارها و نهادهای عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی که جمعیت هلال احمر مسئولیت آن را بر عهده دارد طراحی شده است.
معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر هرمزگان اشاره کرد: از این ظرفیت ها برای آموزش کمک ‌های اولیه به شهروندان در ماه رمضان استفاده می شود.
وی ادامه داد: ادارها و نهادهای عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با هماهنگی و موافقت قبلی میزبان برگزاری دوره آموزش کمک ‌های اولیه برای شهروندان ساکن در بافت پیرامونی خود شده اند.
هرمزگان با یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت دارای 493هزار و 660 خانوار است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.