به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا احمدی منش سه شنبه در نشست با مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان، بیان داشت: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات هاست.
وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون های مساجد اقدام به ارائه آموزش های لازم به جوانان نخبه کانون های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری ها و سلامت جامعه خواهیم کرد.
احمدی منش بهره گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست.
وی افزود: کانون های مساجد می توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری هرمزگان گفت: در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و محلات، ادارات و نهادها تمرکز کرده ایم.
وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی می نماید.
حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به وجود 970 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان ، آمادگی این نهاد را برای کاهش آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر سالم سازی جامعه اعلام کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.