علی رئوفی جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود:برای برگزاری انتخابات امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه، 436 دستگاه خودرو شامل سواری، شاسی بلند، مینی بوس و اتوبوس به 13 فرمانداری و 38 بخشداری در سطح استان اعزام شده است.
وی بیان داشت: همچنین برای 36 هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و بازرسان و ستاد انتخابات استان غذا تهیه شده است.
رئیس پشتیبانی ستاد انتخابات هرمزگان اظهارکرد: تهیه نوشت افزار برای 1473 شعبه اخذ رای ( 905 شعبه ثابت و 568 شعبه سیار)، انتقال صندوق های اخذ رای و برگ تعرفه آرا از وزارت کشور به استان و تجهیز دفاتر هیات های نظارت و اجرایی و بازرسی انتخابات از دیگرعملکرد ستاد پشتیبانی انتخابات استان است.
رئوفی یادآورشد: همچنین از آغاز برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح امروز جمعه تا پایان اخذ رای، این ستاد از فرمانداری ها و بخشداری ها استان برای هزینه های ضروری برگزاری انتخابات پشتیبانی مالی می کند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که حضور باشکوه هموطنان براقتدار و اعتلای کشور بیش از پیش می افزاید.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس درغرب هرمزگان از صبح امروز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.
در مجموع یکهزار و 474 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکهزار و986 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و 377 شعبه هم برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب تعیین شده است.
در هرمزگان یک میلیون و 166 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 33هزار و408نفر رای اولی است.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.