انتخابات صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند و در این میان رای اولی ها بیش از بقیه شور و هیجان برای شرکت در این تصمیم مهم سیاسی دارند.
نسل جوانی که اولین حضور خود در پای صندوق های رای را روز جمعه 29 اردیبهشت ماه تجربه خواهند کرد، با آگاهی و بلوغ فکری و سیاسی و با شور و شعفی وصف ناپذیر به فضای انتخاباتی در جامعه رونق داده اند.
نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی شان می شوند و با شرکت در این انتخابات دیگر به خود باوری می رسند که بزرگ شده اند، چون به نظر و رای آن ها نیز اهمیت داده می شود.
اما آنچه این میان بسیار جالب به نظر می رسد، حساسیت این آینده سازان کشور در انتخاب فرد اصلح است که آرامش و امید را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.
آنها می گویند با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه تکنولوژی و سرعت بالای انتشار مطالب در فضای مجازی، نسبت به همسالانشان در سالهای گذشته، آگاهی بیشتری برای شرکت در انتخابات دارند و با تحقیق و آگاهی فرد مورد نظرشان را انتخاب خواهند کرد.
یک دانش آموز دوره متوسطه در بندرعباس با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من و دوستانم معتقد هستیم که در جامعه امروز باید با انتخاب آگاهانه برای تعیین سرنوشت خود گام برداریم.
رضا برخورداری بیان داشت : از اینکه رای من در آینده کشور و ملت تاثیرگذار می باشد خوشحالم و اطمینان دارم که تک تک آرای جوانانی امثال من در سرنوشت روشن و آینده کشور دستاورد مهمی به ارمغان خواهد آورد.
وی ادامه داد: اگر جوانان کشورمان به خودباوری عمیق و هوشمندانه دست پیدا کنند، عرصه های تازه ای از پیشرفت و توسعه بدنبال خواهد داشت و ایران اسلامی مقتدرتر از گذشته در دنیا خواهد درخشید.
وی تصریح کرد: رای اولی ها با شور و اشتیاق برای تعیین سرنوشت و حضور در یک انتخابات گسترده فعالیت می کنند تا نقشی در جامعه داشته باشند.
هانیه غلامی دیگر دانش آموز هرمزگانی که امسال برای اولین بار پای صندوق رأی حاضر می شود، گفت: دانش آموزان رای اولی با مطالعه سوابق نامزدهای انتخاباتی در این انتخابات حاضر می شوند.
وی ادامه داد: به طور یقین با توجه به دسترسی و اطلاع رسانی گسترده ای که در جامعه صورت می گیرد، شایسته ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب خواهیم کرد.
غلامی افزود: حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف برای همه ایرانیان واجب است و باید برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رای برویم.
دانش آموز دیگری که حاضر به معرفی خود نشد، در خصوص انتخابات گفت: شاید از نظر برخی ها ما هنوز به شعور سیاسی لازم نرسیده باشیم و نتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم و از همین رو سعی در تحمیل نامزد خاصی به ما هستند، اما حقیقت این است که ما می دانیم انتخابات امسال چه تاثیری بر سرنوشت و آینده ما دارد.
وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم دیگر دوستانمان را که تمایلی به رأی دادن ندارن و معتقد هستند که رأی آنها تاثیری بر شرایط جامعه ندارد، متقاعد کنیم که رای تک تک ما بر سرنوشت این جامعه و جوانان آن تاثیر دارد.
در انتخابات 29 اردیبهشت امسال یک میلیون و 350 هزار و 294 جوان و نوجوان رای اولی که سرمایه های واقعی جامعه هستند با داشتن 18 سال تمام شرط رای دادن در انتخابات را کسب کرده و با اندیشه ها، مطالبات، خواسته ها و هیجانات خود قدم بر عرصه فعالیت های سیاسی می نهند تا با منطق و عقلانیت در مسیری سرنوشت ساز گام بردارند.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان در خصوص تعداد رای اولی ها در این استان گفت: درانتخابات امسال یک میلیون و 160 هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 33 هزار و 468 نفر رای اولی می باشند.
بهروز اکرمی به خبرنگاران افزود: متولدین 29 اردیبهشت 78 به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر وروستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت 96 شرکت کنند.
وی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه انجام شده و انتظار می رود مردم حضور گسترده و پرشوری در این عرصه مهم سیاسی داشته باشند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.