به گزارش یکشنب خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان،نظارت بر اجرای کامل مصوبات شورای عالی حفاظت فنی درخصوص ایمنی و شرایط کارکارگران شرکت و کارگران پیمانکار و تشکیل تیم اجرایی، استقرار مسئول ایمنی ذیصلاح در کلیه فعالیتهای پیمانکاری، الزام شرکت به پیمانکاران جهت اجرای فرآیند شناسایی خطر و ارزیابی ریسک، استفاده از تجهیزات و وسایل استاندارد و وسایل حفاظت فردی مورد تایید مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و اخذ تاییدیه ایمنی بهره برداری برای تجهیزات عملیاتی،: استفاده از پیمانکاران دارای تاییدیه صلاحیت ایمنی پیمانکاری و آموزش ایمنی کارگران پیمانکار و پیمانکاران و کارگران تابع قانون کار شرکت، از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یکشنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه، با اشاره به اهمیت و اولویت رعایت اصول ایمنی در حوزه گاز گفت: شرکت گاز استان نظارت بسیار خوبی بر رعایت اصول ایمنی در واحدهای زیرمجموعه خود دارد.
محمدعلی سلیمی با بیان اینکه اخذ گواهی نامه صلاحیت ایمنی برای تمامی پیمانکاران الزامی است، بیان داشت: هیچ پیمانکاری بدون اخذ این گواهینامه حق شرکت در مناقصات را ندارد و خوشبختانه این موضوع در استان رعایت می شود.
وی نقش آموزش را در استقرار نظامHSE (ایمنی،بهداشت و محیط زیست) مهم عنوان و اضافه کرد: این اداره کل در خصوص ارائه آموزشهای مشترک در خصوص ایمنی، آمادگی هر گونه همکاری مشترک را دارد.
سلیمی اظهار کرد: کمیته پژوهش اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان آمادگی پذیرش طرح های پژوهشی در حوزه های مرتبط با وزارت متبوع با قابلیت کاربردی و اجرایی در استان را دارد و هزینه تحقیقات و پژوهش نیز تامین و پرداخت می شود . نماید.
مدیرکل تعاون و کار هرمزگان گفت: موضوع آموزش، نظارت و پژوهش در راستای همکاری مشترک این دو دستگاه مهم است که در این تفاهم نامه منظور شده است.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان نیز بیان داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت رعایت اصول ایمنی در بخش های گازی، از تجارب سایر استانها استفاده وسطح ایمنی در حوزه کاری خود را ارتقاء دادیم.
پارسال پروین افزود: به لحاظ رتبه بندی HSE، شرکت گاز استان در بین سایر استانها رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی اظهارامیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه بتوان گام مهمی در راستای بهبود و ارتقاء سطح ایمنی فضای کار و صیانت از نیروی انسانی برداشت.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.