به گزارش ایرنا، پطرس ترابی شنبه درجمع خبرنگاران افزود: امسال این طرح به صورت گسترده تردرسطح محلات ومدارس بندرعباس برگزارمی شود و این سازمان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدارس ومهد کودک‌ها را دارد.
وی بیان داشت: مدیران مهدهای کودک ومدارس می‌توانند با مراجعه به واحد روابط عمومی سازمان پسماند جهت هماهنگی حضور آموزشگران در مدارس و مهدهای کودک هماهنگی های لازم را انجام دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس اظهارکرد: آموزش‌های این سازمان در مهدکودک ها آغاز شده و علاوه بر آموزش، بسته‌های فرهنگی و آموزشی نیز به آنها ارائه شده و همچنین سطل‌های مخصوص جهت تفکیک زباله در اختیار آنها قرار گرفته است.
ترابی گفت: در محلات هم شهروندان می توانند با استفاده از کیسه‌های برزنتی و پارچه ‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، خرید به اندازه در راستای کاهش تولید پسماند، تفکیک و جداسازی پسماند در مبدا، کم‌ حجم سازی زباله و همچنین آبگیری پسماند قبل از تخلیه آن در مخازن مربوطه، سازمان پسماند را یاری کرد.
وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن هر چه مطلوب‌تر تفکیک وجدا سازی پسماند در مبداء و گسترش آن در همه سطح شهر، یادآورشد: اجرای صحیح تفکیک پسماند در مبدا بعنوان یکی از قوی ‌ترین گزینه‌های مدیریت پسماند محسوب می‌شود.
ترابی بیان داشت: مفاهیم فرهنگ شهروندی باید از سن کودکی آموزش داده شود که سازمان پسماند با به کارگیری نیروهای متخصص و ابزارهای آموزشی مناسب، این آموزش‌ها را با هدف بالا بردن سطح فرهنگ‌ عمومی به علت تاثیرگذار بودن کودک در نظام خانوادگی امروز مدنظر قرار داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ ‌سازی تفکیک پسماند در مبداء و تبدیل آن به عادت همیشگی برای حفاظت از محیط ‌زیست بیان داشت: ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند، کم‌ حجم‌ سازی آن، آبگیری پسماند و تفکیک آن در مبدا از برنامه‌های اصلی سازمان پسماند است.
ترابی با تاکید به ضرورت بازنگری در شیوه‌ های اجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا، افزود: بروز رسانی و استفاده از شیوه‌های نوین در این خصوص گامی مهم در ترقی و پیشرفت این طرح است.
به صورت روزانه 320 تن زباله در شهر بندرعباس جمع آوری می شود و یکهزار و 400 نفر در پاکیزگی این شهر فعالیت می کنند.
سالانه 350 میلیارد ریال در استان هرمزگان صرف جمع آوری زباله و نخاله می شود .
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.