*دولت تدبیر وامید واقعیت های موجود جامعه را درنظر گرفت
استاندارهرمزگان نیز یادآورشد: دولت تدبیروامید بجای شعارهای غیرواقعی و آرمانی ووعده های ناشدنی ضمن بررسی کارشناسانه و مسئوولانه مسائل و مشکلات واقعی مردم و درنظر گرفتن واقعیت های موجود جامعه، طرح هایی را تصویب و اجرا کرده که طی کمتر از چهارسال حدود سه هزار مورد آنها افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
جاسم جادری دستاوردهای برجام را هم متعدد و مهم توصیف کرد و گفت: به دنبال مذاکرات هسته ای، فضای کسب و کار بهبود یافته و آرامش و ثبات لازم در اقتصاد ایجاد شده طوریکه طی کمتر از 14ماه گذشته تاکنون شاهد حضورتعداد زیادی ازهیات های اقتصادی وتجاری از کشورهای مختلف درهرمزگان بوده ایم که منجر به عقد قراردادهای مهمی نیز شده است.
وی همچنین با مقایسه وضعیت فعلی کشوربا گذشته بیان داشت: مشکلات گذشته همچون تورم، رشد منفی اقتصاد و بی ثباتی، و تحریم های همه جانبه آسیب های اساسی به بنیان اقتصادی و اجتماعی کشور زده که تا سال ها قابل جبران نیست.
استاندار هرمزگان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با وجود برجام و دیگر دستاوردهای دولت یازدهم درونمای آینده کشور روشن شده و درآینده نزدیک نیز شاهد بهترشدن آن خواهیم بود.
جادری ادامه داد:طی کمتر از چهار سال گذشته تاکنون نزدیک به سه هزار پروژه عمرانی و خدماتی در سطح این استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه حدود55هزارمیلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و دیگر منابع مالی هزینه شده که بیشترین آنها به تعداد یکهزارو 354 پروژه مربوط به بخش های مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری اختصاص دارد.
*مردم بیشترازگذشته اهمیت دولت دکتر روحانی را درک می کنند
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان بعنوان یکی ازچهره های اهل سنت این استان نیز بیان داشت: هرچند برنامه های ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید چشم انداز خوبی برای توسعه کشور و هرمزگان ایجاد کرده اما مهم تر از همه اینها؛ امید و نشاطی است که دراین مدت به جامعه تزریق شده که با عملی شدن برجام و خروج کشور از بن بست، مردم بیش از گذشته پی به اهمیت دولت دکتر روحانی بردند.
صا لح دریانورد تصریح کرد: دولت یازدهم بجای دادن شعارهای غیرواقعی و آرمانی، با در نظرگرفتن واقعیت های موجود برنامه هایی را در خصوص هرمزگان درقالب طرح های دریامحور شامل توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، افزایش تولید فولاد، افزایش تولید محصولات شیلاتی وعمران سواحل مکران با محوریت منطقه آزاد جاسک و بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه 360هزاربشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس ارائه کرده که می تواند بعنوان ظرفیتی بکر و نهفته در خدمت اقتصاد ملی و منطقه ای درآید تا همه از آن منتفع شوند.
وی تاکید کرد: تصمیم های دولت تدبیر و امید برای عمران هرمزگان با محوریت طرح ها وپروژه های زیربنایی ذکر شده، کاری واقع بینانه، عالمانه و عاقلانه است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و در نتیجه شکوفا شدن همه جانبه اقتصاد این استان و حتی کشور گردد.
صالح دریانورد ادامه داد:هرمزگان از لحاظ حیطه عملکردی، مزیت ها و نقش ملی و فراملی در ردیف پنج استان برتر کشور قرار دارد و دربین هفت استان ساحلی، تنها مزیت هرمزگان وجود بیش ازیکهزارو400 کیلومتر خط ساحلی سرزمین اصلی وجزایر چهارده گانه است که موجب شده تا طولانی ترین نوار ساحلی کشور را داشته باشد که این به تنهایی یکی از وجوه ممیزه این استان به حساب می آید.
وی خاطرنشان ساخت:هرچند بسیاری از مزیت های موجود در هرمزگان مغفول مانده اما دولت تدبیر وامید در تلاش برای احیای ظرفیت های این خطه به ویژه در سواحل و مناطق شرقی این استان برنامه های جامعی تدارک دیده که از مهم ترین آنها می توان عمران سواحل مکران با محوریت منطقه آزاد جاسک را نام برد.
* برخی انتقادات از دولت یازدهم از روی بی انصافی است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان برخی انتقادات از دولت یازدهم را از روی بی انصافی دانست و گفت: امیدواریم این انتقادات از روی حب و بغض شخصی نباشد.
علی رئوفی ، خطاب به آن عده ای که به صورت هماهنگ در سراسر کشور و هرمزگان خدمات دولت تدبیر و امید را زیر سئوال می برند بیان داشت:کسانی که این خط مشی را در پیش گرفته اند اگر نگاهی به دستاوردهای دولت یازدهم درحوزه سیاست خارجی ، کنترل تورم، طرح تحول نظام سلامت و ایجاد امنیت پایدار در سراسر کشور داشته باشند به خوبی متوجه عملکرد و خدمات مفید دولت تدبیر و امید خواهند شد .
وی در این زمینه به مقایسه ای بین میزان درآمدها، نرخ تورم و روابط با سایر کشورها د این دولت و دولت گذشته و دستاورد هایی که دولت تدبیروامید در طی سه و نیم سال گذشته بدست آورده اشاره کرد.
*حرکت چرخ های زنگار بسته در دولت یازدهم
امین شالبافان مدیر پروژه صبا فولاد خلیج فارس که هفته گذشته مجتمع تولیدی آنان بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت: با اشاره به اشتغال ایجاد شده دراین کارخانه اظهار کرد: جذب یک نفر تنها بعنوان یک شل نیست بلکه نجات یک فرد و خانواده است.
این مدیرفنی وبا سابقه صنایع فولاد اضافه کرد: رویکرد تولید محوربر پایه اقتصاد مقاومتی دولت یازدهم موجب شده تا کارشناسان با دلگرمی هرچه بیشتر و امید به آینده ای بهتر به کار و تلاش ادامه دهند.
وی از برجام بعنوان یکی از مهم ترین گامهای دولت روحانی در جهت حرکت دوباره چرخهای زنگاربسته واحدهای نیمه تمام و حتی تعطیل شده نام برد و گفت: افتتاح صبا فولاد خلیج فارس بعنوان اولین تولید کننده آهن اسفنجی خشتی به روش گرم در کشور، سومین درخاورمیانه و هشتمین در سطح دنیا از دستاوردهای برجام است.
وی با اشاره به وجود مشتری های فراوان خارجی برای محصولات تولیدی صبا فولاد ابراز داشت: با توجه به رفع تحریم ها در آینده نیزشاهد افزایش ظرفیت تولید آن از یک و نیم میلیون تن فعلی به پنج میلیون تن در سال خواهیم بود که موجب ایجاد اشتغال برای چند هزار نفر از جوانان تحصیل کرده و فنی این کشور می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز از آغاز فعالیت دوباره تعدادی از واحدهای نیمه تعطیل و همچنین سرعت یافتن چند طرح بزرگ فولادی بعنوان بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم نام برد که با بهره برداری از هریک از آنها به خصوص در زمینه تولید گندله و انرژی برای صدها نفر از دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و مراکز فنی و حرفه ای بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.
* بهره برداری از طرح های فولادی:
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) از مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش بعنوان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری های بیناد مستضعفان در حوزه صنایع مادر نام برد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
سید محمد اتابک اظهار داشت: این مجتمع با ظرفیت سالانه یک میلیون و 200هزارتن که درفازهای بعدی تا شش میلیون تن قابل توسعه است باهدف محرومیت زدایی و اشتغال زایی در غرب شهر بندرعباس احداث شده که با عملی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها به مرحله بهره برداری رسید.
وی با اشاره به موقعیت فعلی به ویژه استقبال کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران به خصوص هرمزگان افزود: فاز دوم فولادسازی این مجتمع نیز با ظرفیت سالانه یک میلیون و 200 هزارتن فولاد با پیشرفت فیزیکی 85درصد درآینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد که درنتیجه صدها نفر جذب کار می شوند.
*منطقه ویژه خلیج فارس و دولت یازدهم:
حسن خلج طهرانی از امضای قراردادی بین این منطقه با یکی از شرکتهای داخلی بعنوان جدیدترین دستاوردی نام برد که با عملی شدن آن تا پاییز امسال زمینه صدو سالانه حدود چهارمیلیون و 500هزارتن از فرآورده های تولیدی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که هفته گذشته به دست رئیس دولت یازدهم افتتاح شد فراهم می شود.
وی مدت زمان پیش بینی شده برای راه اندازی این طرح را از سوی شرکت داخلی بناگستر کرانه شش ماه عنوان کرد و افزود: با اجرای آن طی پنج سال آینده افزون بر22 میلیون تن فرآورده های تولیدی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از طریق اسکله های اختصاصی این منطقه به بازارهای هدف صادرمی شود.
مدیرعامل این شرکت نیز یادآورشد: توافق نامه برجام موجب گشوده شدن بازارهای بین المللی به روی کالاهای ایرانی به خصوص در زمینه نفت و پتروشیمی شده که این قرارداد نشان از آینده ای درخشان برای جلوگیری از صدور نفت خام به خارج است.
خلج طهرانی یاد آور شد: میزان جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دراین منطقه با افزایش چشمگیری که داشته به بیش از 9میلیارد دلاررسیده است.
وی ارزش صادرات واحدهای تولیدی مستقر دراین منطقه را هم اکنون سالانه یک میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از طرح توسعه اسکله اختصاصی این منطقه از شش به 12میلیون تن (تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی) و افتتاح صبا فولاد خلیج فارس و فولاد کاوه جنوب کیش این رقم درحال افزایش است.
*افزایش عملیات کانتینری و فعالیت بندری در بنادرهرمزگان پس از برجام:
تا قبل ازنهایی شدن مذاکرات کشورهای پنج به علاوه یک به دلیل تحریم های شکننده شاهد رکود بی سابقه ای در بنادرهرمزگان بودیم که اجرای برجام باعث رونق مجدد آنها به ویژه بزرگ ترین مجتمع بندری کانتینری کشور یعنی شهید رجایی شد بطوریکه بسیاری ازخطوط کشتیرانی لاینری که تا قبل از این کالاهای ایران را در بنادر کشورهای همسایه تخلیه می کردند، فعالیت مجدد خود را به مقصد این بندرو دیگربنادر کشورمان ازسر گرفتند.
این درحالی است که پس ازامضای نهایی برجام؛ درجریان بازدید هیات های اقتصادی و تجاری کشورهای ایتالیا، آلمان، نروژ، سنگال، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، اندونزی، عمان، عراق و روسیه از بنادر و صنایع هرمزگان تعدادی تفاهم نامه و حتی قرارداد همکاری و سرمایه گذاری دربخش شیلات، کشتی سازی و صنایع فراساحل و فولاد به امضای طرفین رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان می گوید: میزان فعالیت های این اداره کل در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینر درنیمه اول سال 95درمقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 40درصد افزایش یافته است.
*دستاوردهای مهم برجام از زبان دکتر روحانی
رئیس دولت تدبیر و امید که به گفته صاحب نظران بیشتر از همه دولت ها موردبی مهری قرارگرفته در آیین جشن خودکفایی بنزین در بندرعباس گفت: آنانی که می گویند آثار برجام را ندیده ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند به برکت حرکت هوشمندانه دولت تدبیر و امید همه تجهیزات طراحی و تولید شده آن پس از رفع توقیف بدون هرگونه مشکلی وارد ایران شده و با نظارت و تضمین شرکت های خارجی نصب شده است.
حجت الاسلام و المسلمین دکترحسن روحانی از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بعنوان یکی از افتخارات صنعت نفت ایران نام برد وتاکید کرد: اگر نبود توافقات انجام شده در برجام و رفع توقیف تجهیزات خریداری شده، این واحد بزرگ فرآوری نیز هیچگاه به بهره برداری نمی رسید.
گزارشگر: رضا گیلانی ** انتشار دهنده خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.