به گزارش ایرنا،آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه بندرعباس افزود:ملاک در تمام امور قانون است و رهبری هم بر این موضوع تاکید دارند.
وی ادامه داد:روند تایید صلاحیت ها مسیر خوبی داشته و افرادی شاخص از هر دوجناح رد صلاحیت شدند و در همان حال افرادی از هر دو جناح تایید صلاحیت شدند.
خطیب جمعه بندرعباس ادامه داد:اگر تعداد کاندیداها زیاد باشد تشخیص فرد اصلح مشکل خواهد بود و به همین دلیل وقتی فقها و حقوقدانان شورای نگهبان درین باره به جمع بندی می رسند کار تمام است و قدم اول به درستی برداشته شده است.
آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد:تا زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات،مواضع رهبری را تبیین خواهد کرد و به هیچکس توصیه ای برای رای دادن به فرد خاصی نخواهد داشت و رای خود را همچون همیشه پنهان نگاه خواهد داشت.
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت یادآور شد:همه در تامین و برقراری سلامت جامعه مسئولیت دارند.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به وضعیت خورها و آلودگی های شهری تصریح کرد:در این زمینه شهرداری ها هم مقصر و مسئولند و باید متوجه سهم خود در سلامت باشند.
وی همچنین این پرسش را مطرح کرد که آیا کارخانه های آلاینده اطراف بندرعباس در بهداشت و سلامت جامعه سهم ندارند؟
پیش از سخنان آیت الله نعیم آبادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به عنوان سخنران پیش از خطبه،درباره حوزه مسئولیت خود توضیحاتی دادند.
مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان،ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را یکی از خطرات زیست محیطی معرفی کرد و اظهار داشت:تولیدکنندگان نوشابه و آب معدنی که از بطری های پلاستیکی استفاده می کنند، سهم مهمی در آلودگی محیط زیست دارند.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به عنوان دومین سخنران پیش از خطبه شعار هفته سلامت امسال (یکم تا هفتم اردیبهشت) را 'زندگی سلام،با نشاط و امید' اعلام کرد.
دکتر سید حسین داوودی توضیح داد:سلامت تنها شامل بدن انسان نیست و منظور،رفاه کامل جسمی،روانی،اجتماعی و معنوی است.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: با اجرای این طرح 375پزشک متخصص در مناطق محروم هرمزگان اسکان داده شدند و 131پزشک متخصص در این مناطق مقیم شدند.
2094
خبرنگار:هومن محمدکرمی**انتشار:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.