به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته شهرری با بیان اینکه نظام در مدت انتخابات به کاندیداهای ریاست جمهوری امکان تبلیغات خود را داده است گفت: کاندیداها برای تبلیغات برنامه های خود نباید نکات منفی رقیب خود را بدون باز گو کردن نکات مثبتش بیان کنند.
وی با اشاره به اینکه جهانیان و بخصوص دشمنان نظام به انتخابات و دوران تبلیغات انتخاباتی ایران چشم طمع دوخته اند و به دنبال پررنگ کردن نقاط ضعف نظام هستند خاطر نشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید سخنان سنجیده و برنامه های معقول به مردم و رسانه ها ارائه کنند.
شاهچراغی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری رای دادن به اصل نظام اسلامی است تاکید کرد: مردم به کشور و نظامی رأی می دهند که دشمنان خارجی زیاد و مشکلات داخلی فراوان دارد پس باید فرد اصلح ای که توانایی حل مشکلات داخلی و حفظ اقتدار نظام اسلامی در صحنه های بین المللی را دارد، انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: مردم باید فرد توانا در انجام امور، تسلیم در برابر رهبر و مقتدر در مقابل دشمنان را برای پست ریاست جمهوری انتخاب کنند.
شاهچراغی در ادامه به 2 وظیفه مهم صیانت از قوانین و صیانت از سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان اشاره کرد و عنوان داشت: 6 فقیه و 6 حقوقدان شورای نگهبان وظیفه دارند تا صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را بررسی کنند و اگر این افراد صلاحت و توانایی لازم را داشته باشند وارد صحنه تبلیغات انتخاباتی می شود و تمامی کسانی که رد صلاحیت می شوند باید به تصمیمات قانونی شورای نگهبان احترام بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده اند نباید تصور کنند که افراد ناکارآمدی هستند بلکه این افراد صلاحیت اداره امور کشور را در نقش رییس جمهور ندارند و باید به تصمیم قانونی شورای نگهبان احترام بگذارند.
شاهچراغی در ادامه به بیانات سخیف یکی از مقامات بلند پایه آمریکا مبنی بر اینکه ایران اسلامی امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است و باید تمام کشورهای جهان بر علیه آن متحد شوند اشاره کرد و اظهار داشت: امروز توطئه ها، جنگ افروزی ها، ایجاد گروه های افراطی که در جهت صلح جهانی توسط آمریکا ایجاد شده اند بر جهانیان پوشیده نیست و تمام نا امنی های جهان توسط آمریکا صورت می گیرد.
وی در ادامه به اقدامات تروریستی داعش در کشورهای غربی اشاره کرد و بیان داشت: تمام توطئه های غربی ها به شکر خدا به خودشان بر می گردد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 3218/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.