بهروز اکرمی یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: در رسیدگی به پرونده های داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات اجرایی، 47/1 درصد ( کمتر از یک و نیم درصد) از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: هشت هزار و 850 نفر در هرمزگان برای چهارهزار و 414 صندلی درشورای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کرده اند که این حجم گسترده از داوطلبان، کار را برای ما سنگین تر کرده است.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: سطح رقابت ها در انتخابات شوراها بسیار گسترده تر و متفاوت تر با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است چرا که در این انتخابات با اقشار بیشتری از مردم روبرو هستیم.
اکرمی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده کاندیدهای شورای اسلامی شهر و روستا از 24 فروردین در هیات اجرایی به پایان رسیده و از 25 فروردین به هیات های نظارت واگذار شده است.
وی همچنین به حفظ آرامش در زمان انتخابات تاکید کرد و گفت: هیات اجرایی و هیات نظارت 2 بال انتخابات هستند واگر تعامل و همکاری بین این 2 بیشتر باشد، انتخاباتی مناسب تر، سالم تر و با آرامش بیشتری در پیش رو خواهیم داشت.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود .
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا وانتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.