سمیه گرامی جمعه به ایرنا اعلام کرد:با برگزاری چنین دوره هایی صنایع دستی اصیل و تولید داخلی جای محصولات تقلبی چینی را خواهد گرفت وجوانان روستای سهیلی قشم با شرکت در دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته می توانند با استفاده از صدف های دریایی و تولید صنایع دستی ایجاد اشتغال کنند.
وی ادامه داد: بهره گیری از خلاقیت تراش و جلای صدف های ساحلی، ایجاد اشتغال مولد و در نهایت جایگزینی مواد خام بومی و محلی با صدف های خام چینی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.
وی با اشاره به استقبال جوانان قشمی از کارگاه تراش و فرآوری صدف، اعلام کرد: 11 تن از هنرمندان جزیره نشین با شرکت در این کارگاه علاوه برفراگیری پیشرفته ساخت صنایع دستی، محصولات خود را نوروز امسال در غرفه های عرصه صنایع دستی به فروش رسانند.
رئیس واحد صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: فعالیت این کارگاه به صورت مستمر ادامه دارد و محصولات تولیدی در آن به بازارهای جزیره و شهرهای داخلی کشور عرضه می شود.
گرامی با قدردانی از سیاست حمایتی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد اشتغال و تولید در این جزیره، اظهار امیدواری کرد که کارگاه های مشابه نیز به زودی در روستاهای ساحلی همچون سلخ و طبل راه اندازی شود.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بانوان این جزیره با استفاده از هنر خود از جمله تولید محصولاتی که با از صدف های دریایی ساخته می شوند به اقتصاد خانواده کمک می کنند.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.