به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های اولین نمازجمعه سال 96افزود:ریشه فقر را تنها با تیشه تولید می توان در آورد و هیچ کشوری بدون تولید پیشرفت نکرده است.
وی ادامه داد:شرایط ایران به گونه ای است که می تواند بعد از خودکفایی در تولید گندم، در تامین سایر نیازها، خودکفا شود و راهکار آن، جدی گرفتن توصیه های رهبری برای برداشتن موانع تولید است.
آیت الله نعیم آبادی ضمن تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد :باید به جای نظارت و کنترل دستی بر ورود کالا، از تجهیزات پیشرفته روز استفاده شود تا ضریب خطا کمتر شود و ضرر کمتری متوجه جامعه گردد.
به گفته امام جمعه بندرعباس،صف های طولانی کامیونها و خودروهای سنگین مقابل ایست و بازرسی ها،مصداق مانع تولید و اشتغال است و باید از فناوری های روز در این زمینه استفاده شود.
آیت الله نعیم آبادی بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه،ضمن تبریک سال نو، نوروز را یک عید دینی و کوروش را چهره ای مذهبی دانست که شخصیت و گرایش وی توسط ملی گراهای افراطی، تحریف و مصادره شده است.
امام جمعه بندرعباس با استناد به نوشته های برخی پژوهشگران اسلامی خاطرنشان کرد:کوروش همان ذوالقرنین است که در قرآن نام وی آمده است .
آیت الله نعیم آبادی یادآور شد:نوروز در تاریخ اسلامی با مناسبت های دیگری نیز همراه بوده و در مفاتیح الجنان ذکر شده که روز عید غدیر خم و اعلام جانشینی حضرت علی (ع)با تقویم شمسی در اول فروردین بوده است نجات کشتی نوح نیز در ایام نوروز اتفاق افتاده است.
2094/6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.