به گزارش دریافتی ایرنا، عیسی باقر زاده همایی چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: در این مدت کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد، 250مورد بازرسی از واحدهای عرضه مصنوعات طلا و نقره داشتند.
وی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی اعلام کرد: مصنوعاتی مانند طلا و نقره دارای استاندارد ملی ایران به شماره 2132 می باشد که تمامی این مصنوعات باید عیاری منطبق با عیارهای رسمی ایران داشته باشند.
مدیرکل استاندارد هرمزگان اظهارکرد: در این گونه مصنوعات عیار طلا که یک عدد سه رقمی است و کد شناسایی کارگاه که نخستین حرف لاتین استان محل تولید است، بصورت اختصاری و خوانا بر روی طلا حک می گردد.
باقرزاده ادامه داد: مردم باید هنگام خرید به نشانه گذاری استاندارد طلا دقت کرده زیرا اغلب طلاهای بدون نشانه گذاری از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و دارای عیاری پایین تر از حد استاندارد هستند که هیچگونه نظارتی بر مراحل تولید این مصنوعات صورت نمی گیرد.
وی یادآورشد: به تولید کنندگان و توزیع کنندگانی که مصنوعات و یا فاکتورهای خود را بدون کدشناسایی عرضه می کنند ابتدا اخطار کتبی و در صورت اقدام نکردن یا تکرار موارد ضمن جمع آوری و توقیف مصنوعات غیرقانونی (یا توقیف خط تولید مربوطه) پرونده واحد متخلف به مراجع قانونی ارسال می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.