به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، علیرضا درویش نژاد در جمع فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در بندرعباس، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق جاذبه های هنری، زیبایی های دینی، اعتقادی و معنوی را در جامعه ترویج می دهند.
درویش نژاد، مسجد را عامل وحدت، استحکام، رشد علمی و نشاط معنوی معرفی کرد و افزود: تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جهت احیای کارکردهای متنوع مساجد بوده که برخی از آثار آن را امروز شاهد هستیم.
دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با ذکر این نکته که اسلام، دین ایستایی نیست، تصریح کرد: یکی از ویژگی های دین اسلام، شکستن همه بن بست های دینی است و این به معنای عدم توقف و حرکت رو به جلو است.
درویش نژاد گفت: کانون های فرهنگی هنری از همین زاویه می توانند عامل خلاقیت فکری، علمی و هنری در حوزه و ساحت اندیشه باشند و وقتی که این فضا ایجاد شد، فعالان کانون ها در برابر هر هجمه ای حرفی برای گفتن خواهند داشت.
در حال حاضر بیش از 930 کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد عالی در مساجد استان هرمزگان راه اندازی شده که بیش از 70 درصد از کانون ها در مناطق روستایی به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعالیت می کنند.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.