به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جانباز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرغداری های هرمزگان، اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بیماری حاد و قابل انتقال به انسان است و شیوع آن می تواند تبعات شدیدی در بهداشت عمومی جامعه در پی داشته باشد.
وی بیان داشت : با توجه به شیوع این بیماری در برخی استانهای همجوار رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان و مرغداران ضروری است .
جانباز با اشاره به اینکه این بیماری از طریق تماس با مدفوع، ترشحات بینی، دهان و چشم پرنده آلوده منتقل می شود، تصریح کرد: بازار و فضایی که در آن تخم مرغ و پرندگان در شرایط شلوغ و غیربهداشتی به فروش می رسد، می تواند عامل پخش ویروس آنفلوآنزا باشد.
وی از مردم خواست از تماس با پرندگان زنده و خرید آنها خودداری کرده و هر گونه تلفات غیرعادی پرندگان اهلی و وحشی را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها در اقصی نقاط هرمزگان اطلاع دهند.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد : شهروندان گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز خریداری ، و به برچسب اطمینان دامپزشکی روی بسته های گوشت مرغ توجه کنند.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان است و آگاهی مردم از علائم و خطرات آن ضروری است.
بیماری آنفلوانزا قابلیت انتقال به انسان را دارد، و باید با شناخت علائم این بیماری، از تماس مستقیم با پرندگان آلوده و مدفوع آنها خودداری شود.
بی حالی و ضعف پرندگان از نشانه های بیماری آنفولانزای فوق حاد است .
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.