به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه ها به خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد پروژه با اعتباری در حدود 200 میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است.
دکتر غلامعلی جاودان بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه ها که شامل مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت در استان می باشد، 50 درصد جمعیت استان هرمزگان از خدمات بهداشتی بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به پروژه های درمانی در دست اقدام در هرمزگان تصریح کرد: بیش از یکصد پروژه بهداشتی درمانی نیز در دست اقدام داریم که امیدواریم در هفته سلامت سال 96 به بهره برداری برسانیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از طرح های بهداشتی گفت : در 2 سال آینده هفت هزار واحد بهداشتی از محل کمک خیران، اعتبارهای استانی و وزارت بهداشت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: برای اجرای این طرح های بهداشتی حدود 27 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد : با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال 93 و 94 حدود 2 هزارو 700 واحد بهداشتی با 500 هزار مترمربع در کشور احداث شده و برای ساخت این واحدها نیز حدود هفت هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وزیر بهداشت و درمان افزود: همچنین در این دولت 12 هزار و 780 مرکز بهداشتی در مناطق شهری و روستایی باز سازی و نوسازی شده است که برای این کار نیز 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خرج شد.
قاضی زاده هاشمی افزود : در حالی در دولت تدبیر و امید در 2 سال گذشته 15 هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشتی هزینه شده است که در 10 سال قبل از آن در دولت 82 تا 92 میزان هزینه در حوزه سلامت 2 هزار میلیارد ریال بود.
وی ایجاد یک هزار و 290 واحد بهداشتی روستایی و 3 هزار و 821 پایگاه بهداشتی شهری را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشتی و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت برشمرد و افزود : در مجموع برای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت در سطح کشور یک واحد بهداشتی وجود دارد.
قاضی زاده هاشمی در ارتباط زنده ویدئو کنفراس با هرمزگان از استان مازندران گفت: ما مناطق محروم زیادی داریم که یکی از آنها بشاگرد در هرمزگان است.
وی در این ارتباط ضمن تشکر و قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: 76 پروژه را در فرصت کم به سرانجام رساندن، کاری بسیار سخت است و استان هرمزگان در این امر عملکرد خوبی داشت.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.