رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فقط بانک مسکن ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده‌ و بقیه بانک‌ها عمل به تعهداتشان در خصوص وام مسکن صفر بوده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت مسکن گفت: مجلس ابلاغ کرده ۲۰ درصد تسهیلات بانکی کشور برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کند اما فقط بانک مسکن ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده‌ و بقیه بانک‌ها عمل به تعهداتشان صفر بوده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری هرمزگان افزود: کم‌کاری‌های دولت گذشته در ساخت مسکن موجب شده تا امروز حدود پنج میلیون مسکن در کشور کم داشته باشیم و برهمین اساس مجلس به دولت تاکید کرده است که سالانه یک میلیون مسکن احداث شود اما این امر از توان یک وزارتخانه خارج است و باید همه پای کارباشند.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن الزام شده است که همه دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند؛ از این رو در این مهم نیز لازم است مدیران حساسیت به خرج دهند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح‌های نیمه تمام موجود در کشور اظهار داشت: با بودجه‌ فعلی دولت‌ها حدود ۲۰ سال طول می‌کشد تا طرح‌های عمرانی و زیرساختی کشور به بهره‌برداری برسد اما با افزایش نقش بخش خصوصی در این امر می‌توان سرعت کار را پیش‌برد. 

رضایی کوچی با تاکید بر محدودیت منابع دولتی تصریح‌ کرد: مدیران باید با استفاده از ظرفیت‌های دیگری که در بودجه دیده شده است مانند قیر رایگان و تهاتر نفت طرح‌های خود را پیش ببرند. 

رضایی کوچی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بنا شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان  هرمزگان کمک شود که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مجوز مناقصه به اداره کل راهداری اعطا شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.