رییس کل دادگستری هرمزگان دستور قضایی برای ترخیص فوری محموله ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی از بندر شهید رجایی را صادر کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان دستور قضایی برای ترخیص فوری محموله ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی از بندر شهید رجایی به منظور ارسال آن به سراسر کشور با هدف کنترل قیمت‌ها را صادر کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علی صالحی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از بندر شهید رجایی افزود: بر این اساس مقرر شد، اداره غله و خدمات بازرگانی هرمزگان به سرعت با رفع موانع موجود نسبت به ترخیص فوری محموله بزرگ ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی و ارسال آن به اقصی نقاط کشور با هدف کنترل قیمت ها اقدام نماید.

وی بیان داشت: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی ها در جریان این بازدید با حضور مسوولان قضایی هرمزگان و مدیران دستگاه های اجرایی استان، تصمیم های لازم به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شد.

رییس شورای قضایی هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی، مکلف شدند نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام انباشت  شده در محوطه و انبارهای گمرک و بندرشهیدرجایی که متاسفانه برخی از آن‌ها به علت طولانی شدن مدت نگهداری در معرض فساد و انقضای تاریخ مصرف قرار گرفته اند، به سرعت اقدام نمایند.

صالحی ادامه داد: رویکرد مسوولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی بویژه اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است و این امر باتوجه به ضرورت رفع موانع قانونی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: در نتیجه تصمیم‌های اتخاذ شده، فوری ضمن تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان های متولی، مقرر شد در مهلت سه روز، لیست دقیقی از تمامی ماشین آلات سنگین عمرانی مهندسی و راه سازی موجود به همراه جزئیات و علت معطلی در روند ترخیص آن‌ها به انضمام گزارشی از علل و عوامل قصور و تقصیر هریک از دستگاه های ذیربط به همراه مستندات قانونی تهیه و جهت رسیدگی به دادگستری استان ارائه شود. 

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تامین کامیون‌های مورد نیاز ، نسبت به بارگیری محموله های کالاهای اساسی و اقلام وارداتی از انبارهای گمرک و اسکله شهید رجایی بندرعباس و ارسال آن‌ها به سراسر کشور، اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.