سند ارتقای وضعیت زنان خانواده استان هرمزگان امروز(یکشنبه اول تیر ماه 99) رونمایی شد.

سند ارتقای وضعیت زنان خانواده استان هرمزگان تدوین و روز یکشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار در این مراسم با ابراز خرسندی از روند خوب تدوین سند ارتقای وضعیت زنان هرمزگان گفت: این سند، نخستین گام در راستای برنامه ریزی جهت تحقق عدالت جنسیتی درسطح کشور است و تاکنون این طرح در شورای برنامه ریزی تمام استان‌ها تصویب شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هرمزگان به تدریج با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم ‌نهاد و حمایت مسوولان استان تکمیل و اجرایی خواهدشد.

وی یادآورشد: طرح کمند، جشنواره زن وعلم، آموزش و ترویج تولید محصول سالم و استاندارد به زنان، آموزش مهارت های زندگی و توانمندسازی زنان روستایی از طرح‌های ملی هرمزگان هم راستا با سند ارتقای وضعیت زنان بوده که با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه اجرا شده است.

معاون رییس جمهوری در تشریح این طرح‌ها گفت: طرح «کمند» با هدف آموزش دختران دانشجو در مقطع پایانی تحصیلات به منظور کسب مهارت حرفه ای، تولید صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و تولیدات صنایع دستی اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره زن و علم نیز با حضور زنان دانشگاهی و محقق هرمزگان و طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه ها با هدف توان افزایی مهارت‌های تشکل های دانشجویی در این استان برگزار خواهد شد.

ابتکار اذعان داشت: با وزارت جهاد کشاورزی نیز طرح هایی اجرا شده که مهم‌ترین آن، آموزش و ترویج تولید محصول سالم و استاندارد است که در استان هرمزگان ۳۰ نفر به عنوان تولیدکننده محصول در ۱۰ مرکز تولید محصولات جهاد کشاورزی درحال فعالیت هستند.

معاون رییس جمهوری از طرح توانمندسازی زنان روستایی به عنوان مهم‌ترین و موفق ترین طرح‌های این معاونت نام برد و تاکیدکرد: طرح بوم گردی و آموزش آن، از جمله طرح‌هایی است که اعتبارات آن درنظر گرفته شده و پس از بهبود شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، در جوامع محلی و در سطح روستاها اجرایی شود.

ابتکار همچنین به حمایت از تشکیل تعاونی‌های زنان که در هرمزگان اجرایی شده، اشاره کرد و گفت: از هر تعداد تعاونی راه اندازی شده در هرمزگان حمایت خواهیم کرد و در مرحله نخست نیز مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است. 

معاون ریاست جمهوری ابراز داشت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست نیز با همکاری وزارت کشور در نقلط حاشیه شهرها اجرا خواهدشد که به موجب اجرای آن، آموزش‌هایی درخصوص مهارت‌های کلی کسب و کار ارائه می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر طرحی با هدف آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی با دانشگاه فرهنگیان هرمزگان و آموزش وپرورش استان درحال اجراست.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح دوره آموزشی ویژه ۲۷۰ دانشجویان معلم دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان نیز برگزار شده است.

ابتکار بیان کرد: طرحی با عنوان گفت وگوی ملی خانواده در استان هرمزگان با انجمن جامعه شناسی ایران به مدت ۲  سال پیاپی اجرا شد. 

وی به طرحی دیگر به عنوان هم افزایی سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: این طرح برای استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان هنوز اجرایی نشده و در ماه آینده به صورت مجازی برای ۳۰ تشکل استان هرمزگان برگزار خواهدشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.