برداشت انبه نارس از سطح 2 هزار و 870 هکتار از باغ ‌های انبه این استان هرمزگان در روزهای اخیر آغاز شده و اواسط خرداد ماه پایان می یابد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان اعلام کرد: برداشت انبه نارس از حدود 2 هزار و 900 هکتار از باغ های استان هرمزگان آغاز شده است.

مسعود گرگیج وسعت باغ های انبه در هرمزگان را حدود 2900 هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت انبه نارس از سطح 2 هزار و 870 هکتار از باغ ‌های انبه این استان در روزهای اخیر آغاز شده و اواسط خرداد ماه پایان می یابد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد: حدود 60 درصد از محصول انبه که به صورت نارس برداشت می شود در بازارهای داخلی هرمزگان و استان های فارس، اصفهان، کرمان و تهران عرضه می شود و مابقی نیز در صنایع تبدیلی و فرآوری مصرف می گردد.

وی تأکید کرد: طعم، رنگ و سالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد و بندرعباس، میناب و رودان به عنوان مهمترین مناطقی هستند که بیشترین باغ‌های انبه استان هرمزگان در آنها قرار دارند.

انبه میوه گرمسیری است و سرشار از ویتامین‌های آ-بی و سی، کربوهیدرات ‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین ‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است. چوب درخت انبه نیز در ساخت وسایل چوبی، مغز هسته آن در تهیه صابون و پوست درخت انبه در صنعت چرم سازی کاربرد دارد.

این میوه شیرین و خوش طعم از جمله پرمصرفترین میوه ‌ها در جهان است و رویش آن مختص مناطق گرمسیری بوده و قدمت آن به بیش از چهار هزار سال پیش بر می گردد و مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1430729
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.