الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: این اختلال از روز گذشته آغاز و با تلاش کارشناسان فنی شب گذشته برطرف شد.

وی افزود: هم اکنون نیز کارشناسان فنی مشغول بررسی علت و ابعاد این اختلال هستند.

عفیفی پور تصریح کرد: این اختلال موجب توقف هیچ‌ یک از عملیات پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌ها نشد.

پس از بروز اختلال در دو سرور مربوط به شرکت‌های سینا و بتا در بندر شهید رجایی، شایعه‌ای مبنی بر هک گسترده نرم‌افزاری و زیرساخت ارتباطی بندر شهید رجایی در فضای مجازی منتشر شد که البته این مساله تا به این لحظه تکذیب شده است.

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

این بندر با داشتن ظرفیت های مختلفی همچون پایانه نفتی، کانتینری، کالاهای فله، جرثقیل های بزرگ ریلی و زرافه ای، اتصال به راه آهن سراسری و اراضی پشتیبانی نقش حیاتی برای اقتصاد دریا محور در کشور ایفا می کند.

این منطقه ویژه اقتصادی یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در جهان است و در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.