به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود گرگیج با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست تولید انبه در کشور را داراست، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن انبه از باغ‌های استان برداشت شود که ۷ هزار تن آن به صورت نارس برداشت می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد محصول انبه نارس برداشت می‌شود واز آن بصورت تازه خوری، تهیه ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس استفاده می‌شود.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان با ببیان اینکه هرمزگان رتبه نخست را در تولید و سطح زیر کشت انبه کشور دارد، خاطرنشان ساخت: فصل برداشت انبه تا اواسط شهریور ادامه دارد.

گرگیج گفت: واردات انبه‌های تجاری، پا کوتاه و مقاوم به شوری برای کشت از مهم‌ترین برنامه‌های امسال جهاد کشاورزی برای باغداران هرمزگانی است.

به گفته وی، شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس مهم‌ترین مناطق کشت انبه در استان است.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه قدمت کاشت درخت انبه در میناب را به ۳۰۰ سال پیش دانست و افزود: رویشگاه اصلی این درخت هندوستان است.

گرگیج، ارقام محلی انبه در هرمزگان را سبز انبه، چارک، کلک سرخ، مشک، عروس و هلیلی و ارقام وارداتی لانگرا، سندری و آلفونسو اعلام داشت.

وی ابراز داشت: زمان گل دهی درختان انبه اواخر دی تا نیمه فروردین است.

گفتنی است؛ انبه میوه گرمسیری است و سرشار از ویتامین‌های آ-بی و سی، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.