به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در جلسه قرارگاه خدمت رسانی و مواسات استان هرمزگان، از اقدامات بی‌نظیر هیئات مذهبی و مواکب استان، به منظور تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی قدردانی کرد و گفت: کمیته هیئات مذهبی و مواکب استان در راستای مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی تا کنون، بیش از ۳۱ هزار و ۱۵۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کردند.

حجت‌الاسلام انصاری راد، ارزش این بسته‌های معیشتی را بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و تأکید کرد: فعالیت‌های هیئات مذهبی، تشکل‌های دینی، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات هرمزگان تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از راه اندازی مسجد و حسینیه مجازی مذهبی برای اجرای برنامه‌های زنده مذهبی در ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد و گفت: روحانیون، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با مسجد و حسینیه‌های مجازی برای اجرای برنامه‌های مذهبی همکاری بسیار خوبی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا هیئات مذهبی نیز وارد عمل شدند، گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی و ماسک، بسته‌های غذایی و کمک به ضدعفونی کردن معابر ازجمله اقداماتی بود که توسط هیئات و جوانان این استان انجام شده است.

وی یادآور شد: مردم استان هرمزگان همگام با سایر نقاط ایران اسلامی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش و راه اندازی قرارگاه مرکزی مواسات و همدلی استان در شرایط حاضر کشور، رزمایش مقدسی را راه اندازی کرده‌اند تا کمک‌های مومنانه خود را به دست نیازمندان استان و آسیب دیدگان از کرونا برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: راه اندازی این قرارگاه در راستای یک کار دینی، حرکت خداپسندانه و برخواسته از اراده‌های مردم است و با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از ویروس منحوس کرونا برای اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه، این رزمایش کمک بزرگی به آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری راد با بیان اینکه در حال حاضر، جامعه ما نیازمند گسترش فرهنگ انفاق و ایثار است عنوان کرد: اگرچه تاکنون، مصادیق فراوانی از مواسات، انفاق و ایثار را از مردم شاهد بودیم، اما در حال حاضر با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بایستی این روحیه دینی و انسانی را تقویت کنیم.

گفتنی است، در استان هرمزگان، حدود یکهزار و ۱۰۵ هیئت مذهبی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۹۹۰ هیئت مذهبی دارای مجوز رسمی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.