کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان پس از شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی کانون کشور و ستاد مقابله با ویروس کرونا، خدمات فرهنگی خود را در قالب «پیک امید مجازی» با هدف ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به ماندن در خانه و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

این طرح در دو محور با هدف تولید محتوای مجازی توسط مربیان کانون در قالب فیلم‌های کوتاه در بخش‌های هنری مانند نقاشی، سرود، کاردستی، هنرهای نمایشی، پویانمایی، فیلمسازی، هنرهای دستی و بومی و کودکان و نوجوانان در فراخوان های خلق آثار هنری، ادبی  و فرهنگی درحال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این رابطه گفت: آثار تولید شده از فراخوان‌های قصه‌گویی، کاردستی، شعر، داستان، خاطره و متن ادبی، نقاشی و عکاسی توسط کودکان و نوجوانان از ابتدای تعطیلات شیوع کرونا تا ۳۱ فروردین امسال که همچنان درحال برگزاری است، به ۴۶۹ مورد رسیده است.

ناهید سلیمانی احمدی عصردوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از این تعداد ۱۶۴ اثر در حوزه قصه‌گویی، ۱۶۴ اثرنقاشی وعکاسی، ۸۲ اثر داستان، خاطره و متن ادبی و ۴۲ کاردستی و ۱۳ مورد نیز بقیه موارد را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: هم‌چنین برای بخش استانی ۴۷۹ اثر و ستاد ۳۲۰ اثر از آثار کودکان و نوجوانان این استان در بخش‌های قصه‌گویی، کاردستی، بازی وسرگرمی، روخوانی کتاب، طرح ادبی، نقاشی، فیلم و پویانمایی، هنرهای دستی و بومی و غیره ارسال شده است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در بخش ادبی نیز ۱۵ کارگاه مجازی ویژه اعضا و ۸۴ طرح اجرایی ادبی با ۱۵۰شرکت‌کننده و ۲ انجمن ادبی تاکنون به صورت مجازی برگزار شده است.

سلیمانی احمدی ابرازداشت: تاکنون افزون بر۴۰۴ عنوان فیلم کوتاه تولید شده و منتخب این فیلم‌ها در فضاهای مجازی متعلق به کانون این استان بارگذاری و منتشر شده است.

وی اضافه کرد: تولید محتوای پیک امید مجازی در کانون این استان به انتشار فراخوان های فرهنگی، هنری و ادبی و خلق اثر توسط کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

این مسوول در این رابطه به فراخوان قصه‌گویی با موضوع بهداشت، امید و آینده روشن اشاره کرد و افزود: این مسابقه به قصه‌گویی ۹۰ ثانیه ای اختصاص دارد و علاقه‌مندان می‌توانند قصه‌گوهای خود را به شماره واتسابی اعلام شده در سایت کانون مراجعه کنند.

سلیمانی احمدی در خصوص فراخوان مسابقه ادبی آوای امواج نیز گفت: این مسابقه با موضوع بهار، شادی و امید در قالب شعر، داستان، خاطره و متن ادبی برای گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه را پایان اردیبهشت جاری اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در مسابقه های کانون به شماره های واتساپی اعلام شده در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.