علی اکبر شیخی فینی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و آسیاتک پایگاه اینترنتی دانشگاه هرمزگان را بدون داشتن بسته اینترنتی و اعتبار بارگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: هزینه دیتا خدمات دهندگان اینترنت ‌ADSL در ابتدا توسط وزارت ارتباطات رایگان اعلام شده بود.

بر اساس‌نامه ای که حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ۲۶ اسفندماه جاری به شرکت مخابرات ایران و دارندگان پروانه تلفن همراه نوشت و یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، به اپراتورها و شرکت مخابران تاکید شده است که با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز آموزشی، همچنین نیاز به برقراری آموزش به صورت برخط و از راه دور، حداکثر مساعد لازم برای استفاده رایگان دانشجویان از مراکز آموزشی به عمل آید.

در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌های کشور کلاس‌های درس را تعطیل کردند و با تمهیدات وزارت علوم و مراکز آموزش عالی، آموزش‌های الکترونیک جایگزین کلاس‌های حضوری شد.

در این میان کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ هم به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و بیم آن می‌رود که در صورت ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها، تقویم آموزشی نیمسال جاری تحصیلی هم تغییر کند.

  به گفته رییس دانشگاه هرمزگان، کلاس درسی این دانشگاه در راستای عقب نماندن دانشجویان از تحصیل، از ۱۰ اسفند سال گذشته به صورت برخط دایر شده است، این کلاس‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از چهارم اسفند تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: اکنون دانشجویان دانشگاه هرمزگان با مراجعه به نشانی اینترنتی دانشگاه هرمزگان در کلاس‌های درس خود حضور می‌یابند و از محتواهای به اشتراک گذارده شده بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.