رییس بندر مرکزی و شیلات جاسک روز جمعه گفت: روند صید تن ماهیان از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت امسال نیز ادامه دارد که تامین کننده مواد اولیه کارخانه های تن ماهی در کشور است.

امید زارعی افزود: با توجه به اینکه هر شناور به نسبت ظرفیت سردخانه اش می تواند در هر دوره ۴۵ تا۶۰ روزه ۱۸۰ تن از این نوع ماهی را صید کند، پیش بینی می شود صیادان در هر دوره ۱۲هزار تن ماهیان کنسروی از آب های دور جاسک صید کنند.

وی بیان کرد: ۱۵فروند لنج صیادی با ۲۵ صیاد در آب های دور جاسک مشغول به فعالیت هستند که این امر نیز باعث اشتغال پایدار در بین مردم این شهرستان شده است.

شهرستان جاسک به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند، یکی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب کشور محسوب می شود.

این شهرستان رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد و با حدود ۸۱۰ فروند شناور صیادی، افزون بر پنج هزار و ۳۰۰ نفر صیاد به کار صید و صیادی مشغول هستند.

جاسک با صید سالانه حدود ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن انواع آبزیان توانسته سهم قابل توجهی در صید استان هرمزگان و کشور را به خود اختصاص دهد.

بیش از ۹۰ درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و ۱۰ درصد دیگر نیز وارد بازارهای ماهی فروشی هرمزگان می‌شود.

جاسک با بیش از ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است و استان هرمزگان با داشتن ۳۰ هزار صیاد، ۲۲ بندرصیادی و صید سالانه افزون بر ۲۶۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.