میرهاشم خواستار روز چهارشنبه درنشستی با اعضای شورای بهداشت خمیر افزود: مردم اگر توصیه های بهداشتی را جدی نگیرند، ازدحام و ترافیک جمعیت در اماکن عمومی و بازارها، موجب اوج گیری دوباره این بیماری ویروسی می شود.

وی بیان داشت: دستگاه های مسوول نیزهمچنان باید نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را بر فعالیت اصناف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی ادامه دهند.

رییس شورای بهداشت شهرستان خمیر همچنین به رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط دستگاه های اجرایی، شرکت‌ها و معادن فعال در شهرستان تاکید کرد.

خواستار ادامه داد: مراکز اداری و شرکت‌های فعال در سطح شهرستان خمیر نیز با رعایت اصول بهداشتی، ضدعفونی تمامی لوازم، سطوح، دستگیره‌ها، فضاهای اداری، سرویس‌های بهداشتی و همچنین لزوم استفاده همکاران از دستکش، ماسک و رعایت بهداشت فردی درپیشگیری از این ویروس در محیط کار اقدام کنند.

زباله های کرونایی خانواده‌ها به صورت بهداشتی دفن می‌شود

رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر درخصوص جمع آوری زباله‌های افراد و خانواده های کرونایی گفت: زباله‌های تولید شده از سوی خانواده بیماران مبتلا به کرونا، به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

دکتر معصومه شکری‌زاده افزود: با هماهنگی شهرداری بندرخمیر زباله‌هایی که در کیسه‌های زباله از سوی این خانواده‌ها جمع‌آوری می‌شود، باتوجه به ویروسی بودن براساس اصول زباله های عفونی از سوی شهرداری جمع‌آوری و پس از گندزدایی با رعایت مسایل بهداشتی دفن شود.

وی بیان داشت: بسته‌های بهداشتی نیز با هدف کمک به قطع زنجیره انسانی کرونا، بین خانواده بیماران مبتلا به این بیماری در شهرستان خمیر توزیع شده است.

این مسوول اظهارداشت: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک ، دستکش، پلاستیک زباله رنگی و محلول ضدعفونی‌کننده دست است.

شکری زاده نیز در خصوص اهمیت گام دوم مبارزه با کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مختلف پرداخت و اظهارداشت: یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زنجیره ویروس کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی افزود: باتوجه به آغاز فعالیت شاغلان و اصناف، ضروری است مقررات ویژه ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهه، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت صنوف درنظر گرفته شود.

رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر ادامه داد: ثبت نام متصدیان اصناف در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir و تکمیل فرم ارزیابی و غربالگری توسط متصدیان و کارکنان صنوف بصورت روزانه ۲ بار ازموضوعاتی بوده که متصدیان اصناف مختلف رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورت نداشتن کد سامانه سلامت صنف ها اجازه فعالیت نخواهند داشت و واحدهای صنفی آنان  توسط بازرسان بهداشت محیط پلمپ خواهد شد.

نصب شیر روشویی در معابر شهر برای استفاده اصناف و مردم، آموزش و مجهز کردن غسال ها و همچنین حفر قبرهای آماده جهت بیماران کرونایی توسط شهرداری از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.