رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: این نمایشگاه مجازی نقاشی از امروز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و در راستای معرفی دیدگاه ها و مبانی هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری هرمزگان برپا شده است. 

انوشیروان پیش‌دار روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آثار این نمایشگاه گزیده ای از کارگاه نقاشی خط«چهلمین سال» است که سال گذشته با حضور استاد کاظم خراسانی و جمعی از هنرمندان گرافیست استان دایر شده بود. 

وی با بیان اینکه مضامین آثار تولید شده منطبق با اهداف و اولویت های حوزه هنری است، بیان داشت: این نمایشگاه حاصل تلاش هنرمندان متعهد واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری هرمزگان به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار شده است.

رییس حوزه هنری هرمزگان ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون کاظم خراسانی، امین الله صادقی، مهران پندار، محمود تنیده، مهری لشکری منور قاسمی نژاد، محدثه زائری، فروغ کارجو، مهرنوش هاشم پور، زهرا صالحی، مرضیه رنجبری، ترسکا سالاری، مرتضی تازی پور، هاشم رام باش، محمد رام، مختار ذاکری و خلیل باشنده به نمایش درآمده است.

پیش‌دار اضافه کرد: علاقه مندان می توانند از امروز دوشنبه ۲۶ فروردین با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری هرمزگان و صفحه حوزه هنری استان در اینستاگرام، از این نمایشگاه دیدن کند. 

۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم ، شهید مرتضی آوینی نامگذاری شده است.

با مصادف شدن سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم«شهید سید مرتضی آوینی» و هفته هنر انقلاب اسلامی با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هرمزگان از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه ۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

سیدمرتضی آوینی، بیستم فروردین سال ۱۳۷۲ در فکه و در حال ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی روایت فتح، بر اثر برخورد با مین‌های باقیمانده از زمان جنگ به شهادت رسید.

پیکر شهید سید مرتضی آوینی روز ۲۲ فروردین ۷۲ با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در قطعه ۲۹  بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه درباره‌ غائله‌ی گنبد (مجموعه‌ی شش روز در ترکمن صحرا)، سیل خوزستان و ظلم خوانین (مجموعه‌ی مستند خان گزیده‌ها) آغاز کرد.

اواخر سال ۱۳۷۰ «موسسه‌ فرهنگی روایت فتح» به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا سید مرتضی به کار فیلم‌سازی مستند و سینمایی درباره دفاع مقدس بپردازد و تهیه‌ مجموعه‌ روایت فتح را که بعد از پذیرش قطع‌نامه رها شده بود، ادامه دهد.

سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ دوران اوج فعالیت مطبوعاتی شهید آوینی است و آثار او در طی این دوره نیز موضوعات بسیار متنوعی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.