فریدون همتی یکشنبه پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در نشست ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت تردد بین شهرستان‌ها در درون هر استان از امروز برداشته می شود.

وی تاکید کرد: اما با توجه به وجود ویروس کرونا، مردم باید همچنان از رفت و آمد و ترددهای غیرضروری خودداری کنند .

استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز به کار تدریجی برخی از فعالیت ها و بازگشایی کسب و کارهای کم خطر، افزود: افرادی که باید برای کسب و کار خود از خانه خارج شوند ،باید حتما تمامی پروتکل های بهداشتی را در فعالیت های خود رعایت کنند.

همتی با تاکید و توجه هر چه بیشتر مردم به نکات بهداشتی، تصریح کرد: مهمترین اهرم در شکست ویروس کرونا، همکاری و مشارکت مردم در رعایت توصیه ها، فاصله گذاری اجتماعی و عمل به دستورهای بهداشتی است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: از همه مردم خواستاریم تا در انجام فعالیت ها، حفظ سلامت خود و دیگران را مد نظر قرار دهند و از هرگونه تجمع و ازدحام در یک نقطه پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: در وسایل حمل و نقل عمومی نیز باید فاصله گذاری بین افراد به طور جدی رعایت شود تا شاهد ازدحام و شلوغی نباشیم.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا حاکی است ۱,۷۹۰,۲۳۴ نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان ۱۰۹,۶۵۴ نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند و ۴۰۹,۴۲۰ نیز بهبود یافته اند.

براساس آخرین امار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، 323 نفر در این استان تا تاریخ 23 فروردین ماه به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این شمار 19 نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.