به گزراش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از پورتال جامع کسب و کارهای اینترنتی فارس (فارس بیز) برگزار شد.

استاندار فارس در حاشیه رونمایی از این پورتال، با بیان اینکه راه اندازی پورتال جامع کسب و کارهای اینترنتی خبر خوبی برای مردم استان فارس است، افزود: با توجه به جایگاه جامعه علمی و تخصصی استان فارس این انتظار وجود داشت که چنین اقدامی انجام شود.

عنایت الله رحیمی افزود: توسعه این پورتال زمینه ساز اقدامی ماندگار و اثر گذار در سطح بازار خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم ارائه آموزش برای کسب و کارهای سنتی تاکید کرد و گفت: راه اندازی این پورتال نباید محدود به تعداد محدودی از صنوف یا کسب و کارها باشد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با بیان اینکه سیاست اصلی دولت در راستای پیشگیری از ابتلاء و کنترل شیوع بیماری، ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است، عنوان کرد: مهمترین راهکار مهار این بیماری فاصله گذاری اجتماعی و در ادامه آن فاصله گذاری هوشمند است.

استاندار فارس استراتژی کلی کشور در برابر بیماری کرونا را ماندن در خانه دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی پورتال جامع کسب و کار کمک می‌کند مردم راحت تر در خانه بمانند و خود را مصمون کنند.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه تجارت الکترونیک مدیریت، سیاستگذاری و بهره برداری از یک سو و ذی نفعان و مشتریان از سوی دیگر باید مورد توجه باشند، اظهار کرد: هماهنگی‌ها و اشتراک دیدگاه‌ها در میان این گروه‌ها سبب دستیابی به نتیجه بهتر خواهد شد.

وی ایمنی در برابر ابتلاء به ویروس کرونا و سایر اتفاقات دیگری که رفت و آمدها ایجاد می‌کنند، کمک به حفظ محیط زیست و همچنین کاهش آلاینده‌ها را از جمله مزایای راه اندازی این پورتال برشمرد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه افزود: در حال حاضر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ کیفیت محصولات و خدمات، اولویت مد نظر ما برای رونمایی از پورتال جامع کسب و کارهای اینترنتی فارس است.

استاندار فارس بیان کرد: گردهم آمدن این فعالیت‌ها و کسب و کارها در کنار هم در طولانی مدت سبب صرفه‌جویی در بسیاری هزینه‌ها و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، نظارت و پایش را موضوعاتی اساسی در موفقیت فعالیت این پورتال برشمرد و گفت: زمانی که اقدامی مناسب و خوب انجام می‌شود ممکن است نقص‌هایی داشته باشد که نظارت و پایش بهترین راه برای رفع این نواقص، جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی و همچنین تقویت نقاط قوت آن است.

وی با بیان اینکه جهان امروز با سرعت به سوی استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دانش روز پیش می‌رود عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا که امروز به عنوان تهدیدی جدی در جهان مطرح است؛ می‌تواند در ابعاد دیگر، فرصتی مغتنم برای تقویت استفاده از دانش و تکنولوژی باشد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول ما است، افزود: باید تلاش شود آسیب‌های پساکرونا در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های پساکرونا با هماهنگی بخش‌های عمومی و خصوصی امکان پذیراست و برای تحقق این امر از همه ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی استان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.