عیسی برخورداری پور عصر سه شنبه افزود: همانطور که رهبر انقلاب در فرمایشات خود اشاره کردند، رونق در تولید از سال گذشته آغاز شده که جهش آن باید تا پایان امسال به سرانجام برسد به همین منظور حمایت از تولیدکنندگان و بهره برداران در عرصه های منابع طبیعی، برای رسیدن به این اهداف امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق هر چه سریعتر جهش تولید، رفع نیازهای شرکت های تعاونی فعال منابع طبیعی در اولویت دستور کار قرار گرفته اظهار داشت: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی هر چند که با مشارکت های مردم توانسته ظرفیت های زیادی را در طرح های اشتغالزایی ایجاد کند، اما بدون تامین اعتبارات از سوی دولت نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان بیان کرد: مشارکت فرآیندی دوسویه و تعاملی است که یک سوی آن مردم و دیگر سوی آن دستگاه های اجرایی و دولت قرار گرفته و با مشارکت صندوق ها درآمدهای شرکت تعاونی ها بالا رفته و به کاهش فقر، با افزایش مشارکت اجتماعی کمک می شود.

برخورداری پور تصریح کرد: شرکت های تعاونی عضو این صندوق باید برای اثرگذاری بیشتر و رونق و جهش در بخش تولیدات، فعالیت های خود در نزدیکی دامداران و کشاورزان و مرتعداران روستاها افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان با همکاری تعاونی ها و تشکل های روستایی توانست با تلاش بی وقفه در راستای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان، از سال ۹۶با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال و ۱۷ تعاونی سهام دار، فعالیت خود را به عنوان هفتمین صندوق توسعه منابع طبیعی در کشور در راستای حمایت از تعاونی ها و انجمن های مرتع داری استان آغاز کرد.

یکی از رویکردهای تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، نزدیک کردن دو سرمایه اقتصادی و اجتماعی در فعالیت های بهره برداران است به طوری که در سال ۹۷، ۴۷ تعاونی در بخش منابع طبیعی و شرکت‌های فراگیر فعال بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.