به گزارش خبرگزاری مهر، حسین هاشمی تختی در دیدار با جمعی از مردم بندرعباس، با اشاره به نشست مشترک با نمایندگان دست‌فروشان بلوار طالقانی (روبروی بازار اصلی) که به اتفاق معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: نگرانی‌هایی در بین این افراد (که به دلیل کرونا از فعالیت آنها جلوگیری شده) مبنی بر جابجایی همیشگی و انتقال آنها به بازارچه دستفروشی ۲۲ بهمن به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: گویا طی روزهای اخیر به این قشر اطلاع رسانی شده که باید محل فعالیت خود را تغییر دهند که این امر سبب نگرانی‌هایی شده است.

نماینده حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان افرود: اغلب دستفروشان خیابان مذکور که فعالیت خود را در ساعات پایانی شب و پس از زمان تعطیلی بازار شروع می‌کنند، از اقشار آسیب‌پذیر و زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست هستند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از دستفروشان برای امرار معاش خانواده خود در این محدوده فعالیت دارند، افزود: از جناب آقای مدرس معاون استانداری و همچنین فرماندار و شهردار بندرعباس خواهانیم در این مورد همه جوانب را در نظر بگیرند و با تدبیر بیشتری عمل کنند.

هاشمی تختی با بیان اینکه ساماندهی این محوطه و نحوه فعالیت افراد الزامی است، اضافه کرد: ساماندهی نباید به قیمت افزایش فشار و له شدن تعدادی از خانوارها تمام شود، پس معتقدیم حتماً باید طرح‌های جایگزینی مدنظر طوری باشد که از ضرر بیشتر و افزایش مشکلات دستفروشان جلوگیری کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد دستفروشان محدوده طالقانی را به بازارچه دستفروشی ۲۲ بهمن انتقال دهند، باید متوجه باشند که آن مکان از زیرساخت‌ها و فضای مناسب برای فعالیت افراد جدید برخوردار نیست و از طرفی دیگر در بعد جذب مشتری کشش و ظرفیت لازم را ندارد.

وی گفت: در این راستا مسئولان امر باید مدبرانه تصمیم بگیرند و پیشنهادات و دغدغه‌های این افراد را نیز بشنوند چرا که آنها نیز برای مکان جدید فعالیت خود پیشنهادات و ایده‌هایی دارند که می‌تواند چالش‌های جابجایی را به کمترین حد برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.